مایکروسافت قصد دارد ۹ هزار کارمند نوکیا را که در کارخانه‌ی این شرکت در چین مشغول به کار هستند، اخراج کند تا با انتقال فضای تولیدی به ویتنام، هزینه‌های تولیدی بخش لومیا را کاهش دهد.
کد خبر: ۷۷۴۹۲۸
اخراج 9000 کارمند کارخانه نوکیا در چین توسط مایکروسافت

به گزارش جام جم کلیک: براساس گزارش‌های منتشر شده، مایکروسافت قصد دارد تا کارخانه‌ی سابق نوکیا را در پکن که پس از تصاحب این کمپانی توسط ردموندی‌ها، حالا بخشی از دارایی‌های مایکروسافت به شمار می‌رود، تعطیل کند. در حال حاضر ۹ هزار نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند که پس از تعطیلی کارخانه، بیکار خواهند شد. مایکروسافت از سال گذشته برای بستن این کارخانه برنامه ریزی کرده بود.

پس از بسته شدن این کارخانه، مایکروسافت قصد دارد تا برخی از تجهیزات آن را به کارخانه‌های فعال در ویتنام منتقل کند تا از آن‌ها برای تولید محصولات مورد نیازش استفاده کند.

طی سال های اخیر به دلیل کاهش هزینه‌های تولیدی در کشور ویتنام بسیاری از تولیدکنندگان به جای چین، ویتنام را انتخاب می‌کنند. در ویتنام نه تنها نیروی کار بسیار ارزان‌تر از چین است بلکه‌ هزینه‌های مرتبط با تولید مانند هزینه‌ی برق و آب و غیره نیز بسیار ارزان‌تر از همه‌جای دنیا است. این مسائل باعث می‌شوند تا تولیدکنندگان بزرگ نسبت به ساخت کارخانه‌های خود در کشور ویتنام اقدام کنند.

کارخانه‌ی مایکروسافت در ویتنام در اواخر ماه آینده‌ی میلادی تکمیل شده و شروع به کار می‌کند.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها