گوگل‌پی سه ماه دیگر رونمایی خواهد شد

عرضه سیستم پرداخت آنلاین گوگل برای رقابت با اپل

سرانجام شرکت گوگل زمان معرفی رسمی سامانه پرداخت الکترونیکی خود را معین نمود و در ماه می میلادی (سه ماه دیگر) و در سمینار Google I/O شاهد رونمایی ازاین فناوری خواهیم بود.
کد خبر: ۷۷۴۹۱۳
عرضه سیستم پرداخت آنلاین گوگل برای رقابت با اپل

جام جم کلیک: شرکت گوگل مدتهاست که به فکر عرضه یک محصول رقابتی برای پاسخ دادن به سیستم پرداخت الکترونیکی اپل یعنی Apple pay است. در این میان به‌نظر می‌رسد که مسئولان گوگل هیچ نگرانی خاصی درباره اینکه ممکن است که این سیستم به‌عنوان تقلید مستقیم از اپل شناخته شود ندارند و حتی نام سامانه پرداخت آنلاین خود را نیز google pay گذاشته اند.

در این میان مشکل اصلی به ساختار کارکرد این سیستم بازمی‌گردد زیرا تقریبا هیچکس نمی‌داند که این سیستم چگونه کار می‌کند و انتظارات بسیار از این فناوری با شایعات زیاد نیز همراه بوده است و گوگل نیز مانند اپل با فشار رسانه‌ای فراوانی مبنی بر شفاف‌سازی نحوه عملکرد و محدوده خدمات سامانه پرداخت الکترونیک خود روبرو شده است.

شرکت گوگل قرار است در ماه می میلادی یعنی سه ماه بعد به رونمایی از این سیستم بپردازد و به این ترتیب در نشست سالانه مشهور گوگل یعنی Goolge I/O، این محصول نیز به جهانیان معرفی خواهد شد. این سیستم قرار است از فناوری ‌HCE استفاده کند و به کمک این فناوری نیز بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری می‌توانند سامانه پرداخت الکترونیکی گوگل را به کارایی‌های نرم‌افزارهای خود بیفزایند که این امر ممکن است با خلاقیت شرکت‌های نرم‌افزاری به توسعه این سامانه در سطحی بالاتر از حد تصور منجر شود.

گوگل مدعی شده است که برای ساخت این فناوری از هیچ شریک تجاری کمک نگرفته است و تمامی مراحل طراحی و تولید را از پایه انجام داده است. البته شایان ذکر است که پیش نیاز استفاده از این سامانه، وجود چیپ HCE بر روی دستگاه است که تقریبا در کمتر تلفن‌ همراه اندرویدی در بازار امروز می‌توان شاهد آن بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها