مدیر کل بحران استانداری بوشهر خبر داد؛

ممنوعیت تفریحات دریایی تا 8 فروردین

شبکه‌های رادیویی ایران، جوان و تهران در رویکرد جدید ضمن رعایت عوامل جذابیت، خلاقیت و اطلاع‌رسانی در برنامه‌ها تغییراتی در فضای برنامه‌های صبحگاهی و عصرگاهی خواهند داد و در ساخت برنامه‌های جدید نگاه عمیق به موضوعاتی همچون دغدغه‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی سبک زندگی جوانان دارند.
کد خبر: ۷۷۳۹۶۶
رادیو در مسیر خلاقیت بیشتر

بهنام احمدپور، مدیر جدید رادیو ایران درباره تغییر ساختار و محتوای برنامه‌های این رادیو به جام‌جم گفت: هم‌اکنون در جلسات اتاق فکر در حال مطالعه و بررسی جدول پخش برنامه‌های سال آینده شبکه رادیویی ایران هستیم. هدف ما در طراحی این جدول پخش سه عامل جذابیت، خلاقیت و اطلاع‌رسانی را در نظر می‌گیریم. می‌توانیم این نوید را به مخاطبان بدهیم که در سال جدید برنامه‌های متنوعی را که مورد نیاز و انتظارشان است از شبکه ایران خواهند شنید.

مشارکت بیشتر شنوندگان

وی درباره سیاست‌ها و اولویت‌هایش در این شبکه رادیویی توضیح داد: اولویت مهم ما تعامل هر چه بیشتر و تاثیرگذارتر بر مخاطب است. برای رسیدن به این هدف، رادیو ایران در سال آینده به زندگی شفاهی و دغدغه‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی مردم ایران می‌پردازد و رویدادها و مسائل خبری را در خط مقدم پیگیری و اطلاع رسانی خواهد کرد.

مدیر رادیو ایران درباره برنامه‌های جدید این شبکه گفت: در مرحله اول تغییرات، پخش 42 عنوان برنامه شاد را در نظر گرفته‌ایم که از اواخر اسفند شروع و در قالب برنامه‌های نوروزی ادامه پیدا خواهد کرد که مهم‌ترین آن ویژه برنامه سال تحویل این شبکه است که به صورت زنده پخش خواهد شد. همکارانم از یک ماه گذشته برای تولید این برنامه‌ها تلاش می‌کنند.

احمدپور عنوان کرد: در مرحله دوم و بعد از تعطیلات نوروز برنامه‌هایی جدید پخش می‌شود که رنگ‌آمیزی آن به سمت جذب مخاطبان جدید و تعامل با آنهاست. همچنین با شروع تابستان شاهد افزایش برنامه‌های تفریحی، ورزشی و گفت‌وگو محور خواهید بود.

اقتصاد مقاومتی در رادیو جوان

علی سیفی، مدیر جدید رادیو جوان درباره سیاست‌ها و اولویت‌هایش در این شبکه رادیویی به جام‌جم گفت: اولویت‌های شبکه جوان را مأموریتی که سازمان صدا و سیما برای این شبکه در نظر گرفته است، تعیین می‌کند. این مأموریت خود برگرفته از اولویت‌های مرتبط با سیاست‌های کلان ملی و انتظارات مقام معظم رهبری از رسانه در حوزه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: بدون شک شبکه رادیویی جوان در آینده نگاهی عمیق به موضوعاتی مانند سبک زندگی جوانان و گفتمان‌سازی در حوزه مفاهیمی چون اقتصاد مقاومتی و الگوی متعالی اسلامی ایرانی خواهد داشت. توجه جدی به این اولویت‌ها، سیاست‌های شبکه را نیز تغییر خواهد داد. شبکه جوان تلاش می‌کند با بهره‌گیری از تجربیات جهانی رسانه‌ها و همچنین مطالعه رفتارها و نیازهای مخاطب و به‌کارگیری تکنیک‌های نوین مدیریت به رسانه‌ای نو، پیشرو، شاداب، پرمخاطب، تأثیرگذار، کارآمد و همسو با سیاست‌های کلان کشور تبدیل شود.

مدیر رادیو جوان عنوان کرد: از سوی دیگر رادیو جوان از انعکاس و تحلیل وقایع و رخدادهای مرتبط با مأموریت این شبکه نیز عقب نخواهد ماند. شنوندگان این رادیو می‌توانند منتظر تغییرات فصلی در جدول پخش این شبکه باشند.

سیفی معتقد است: رادیوی پرشنونده‌ای همچون جوان، مسئولیت‌های متعددی بر دوش دارد. آشنایی نسل جوان با مفهوم اقتصاد مقاومتی موضوع بسیار مهمی برای ماست. ممکن است برخی تصور کنند این موضوع بیش از آن‌که به ما مربوط باشد، به رادیو اقتصاد مربوط می‌شود، اما واقعیت این است که مفهوم اقتصاد مقاومتی را می‌توان از ابعاد مختلف در همه رادیوها طرح و بررسی کرد.

وی افزود: امیدوارم رادیو جوان کنار دیگر شبکه‌های معاونت صدا بتواند در شکل‌گیری نگاه و معلومات مردم نسبت به مفاهیمی مثل اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار باشد. تلاش من این است تمام تصمیمات در رادیو جوان از این پس بر مبنای پژوهش و مطالعه اخذ شود.

سیفی درباره این‌که آیا تا پایان سال برنامه‌های رادیو جوان تغییر می‌کند، گفت: در آستانه عید نوروز جدول پخش و ساختار برنامه‌ها تغییر می‌کند. برخی برنامه‌ها که به لحاظ فرم و محتوا شباهت دارند نیز تغییر خواهند کرد. به بیان ساده، جدول پخش طراحی شده در زمان مدیریت پیشین رادیو جوان خوب است؛ از همین رو اساس جدول پخش، حفظ می‌شود و رنگ‌آمیزی آن متناسب با تغییر اولویت‌ها تغییر می‌کند. چند برنامه جدید از ابتدای اسفند پخش می‌شود که مراحل نهایی طراحی و پیش تولید را می‌گذرانند. بیشترین تغییر در فضای برنامه‌های عصرگاهی شبکه است.

مدیر رادیو جوان درباره تولید برنامه‌های دانش گفت: یکی از گروه‌های چهارگانه شبکه جوان، گروه جوان و دانش است که تولید برنامه‌های دانش‌محور را در دستور کار دارد. حوزه دانش از جذابیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار است. رادیو جوان بدون شک از این جذابیت‌ها برای افزایش ضریب نفوذ رسانه‌ای بهره کافی خواهد برد.

صدای پایتخت، صدای همدلی

سعید معدن‌کن، مدیر جدید رادیو تهران با اشاره به شعار رادیو تهران با عنوان صدای پایتخت، صدای همدلی گفت: برنامه‌ریزی ما در این شبکه رادیویی طبق این شعار است و بیشتر تلاش می‌کنیم به صدای پایتخت و همدل بودن وفادار باشیم و به آن برسیم. البته این سیاست از گذشته هم بوده و ما هم تلاشمان را در این باره بیشتر می‌کنیم. اگر رادیو تهران را به‌عنوان رادیوی پایتخت به حساب بیاوریم، باید گفت هر مساله و رخداد خوبی که در استان تهران اتفاق بیفتد به این رادیو مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: رادیو تهران، رادیوی استان تهران است. هر چند از قبل هم این‌طور بود. پرداخت به مسائل تهران در اولویت برنامه‌سازی قرار دارد؛ بنابراین توسعه همکاری با نهادهایی که در مجموعه استان تهران هستند، مد نظر ماست و سعی داریم با مردم استان تهران بیشتر در ارتباط بوده و صدای مردم تهران باشیم. معدن‌کن افزود: کمیته ارتقای محتوای برنامه‌ها تشکیل شده و در این کمیته ظرفیت‌های برنامه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و تغییرات محتوایی و ساختاری از سال آینده آغاز می‌شود.

مدیر رادیو تهران درباره دیگر تغییرات این شبکه گفت: در قدم اول زمان پخش برنامه صبح تهران افزایش می‌یابد و این برنامه به جای یک ساعت در 1.5 ساعت پخش می‌شود. در مراحل بعدی رویکرد برخی برنامه‌های گفت‌وگومحور تغییر می‌کند و در سال جدید جای بهتری در جدول پخش به آنها اختصاص می‌دهیم.

وی ادامه داد: برای پرداخت به موضوعات برنامه‌ریزی مناسبی خواهیم داشت. همکاریمان با صدای شهر بیشتر می‌شود. در برخی برنامه‌های گفت‌وگو ارتباط با مردم کمتر است که در تغییر رویکرد این ارتباط بیشتر خواهد شد تا صدای مردم شهر تهران باشیم. (جام جم)

newsQrCode
برچسب ها: رادیو نوروز
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهندس میرزایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
۰
۰
عالی بود
سپاسگذارم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها