بدترین توهین به بازیکن نشاندن او روی سـکو است

خداداد: کسی جرأت نداشت به عابدزاده،دایی و...فحش بدهد

جام جم ورزشی: شهرداری تبریز تیم بحرانی نیم‌فصل اول لیگ دسته یک با حضور خداداد عزیزی متحول شده و پس از کسب تساوی با داماش در گیلان و شکست شهرداری بندرعباس در تبریز، سیاه‌جامگان را در مشهد شکست داد.
کد خبر: ۷۷۱۹۷۲
خداداد: کسی جرأت نداشت به عابدزاده،دایی و...فحش بدهد

به همین بهانه سر صحبت را با حماسه‌ساز ملبورن باز کردیم که بحث به مسائل دیگر هم کشیده شد تا این مصاحبه خواندنی از آب دربیاید.

روزی که سرمربیگری شهرداری تبریز را پذیرفتید، بسیاری از اهالی فن به شما گفتند ریسک کرده‌اید.
کل فوتبال ریسک است. هر بار که سوار هواپیما هم بشوید، روی زندگی‌تان ریسک کرده‌اید پس این طوری باشد نباید از خانه خارج شوید که در این صورت هم احتمال ویرانی به خاطر زلزله یا سکته بابت شرایط آب و هوایی وجود دارد! شهرداری در لیگ برتر هم بوده و تیم باهویتی است. در نیم‌فصل اول فقط 2 برد داشت و گل‌های زده‌اش روی عدد 6 یا 7 مانده بود. من پس از سنجیدن شرایط باشگاه و اطمینان از حمایت مسئولان، کار را شروع کردم چون نیم‌فصل بود توانستم 6 بازیکن به تیم اضافه کنم و نتایج کسب شده تا اینجا رضایتبخش است اما هنوز 3 بازی واقعاً سخت مقابل ماست.

با تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر بازی دارید.
سیاه‌جامگان، صنعت نفت آبادان، پاس همدان و مس رفسنجان تیم‌های بالای جدول هستند و فعلاً بازی با سیاه‌جامگان را پشت سر گذاشته‌ایم و بازی بعدی با صنعت نفت در آبادان برگزار می‌شود.

کیفیت لیگ یک در چه حدی است؟
مثل کیفیت فلان اتومبیل است (خنده) در لیگ برتر تعدادی از تیم‌ها تاکتیک درست و درمانی ندارند، از لیگ یک چه انتظاری می‌رود. بازی‌ها در لیگ دسته اول سخت هستند، سیستم بزن زیرش هم در اولویت قرار دارد اما تیم‌هایی هم در لیگ یک دیده‌ام که دنبال فوتبال خوب هستند.

شده شما هم به بازیکنان‌تان بگویید زیر توپ بزنند؟
بله! به مدافعان گفته‌ام اگر گیر کردید و راهی برای پاس دادن به هافبک‌ها نداشتید، زیر توپ بزنید اما در مواقع دیگر باید بازیسازی از مدافعان آغاز شود و به خط میانی و سپس خط حمله برسد. در عین حال چون مهاجم بوده‌ام، به فوتبال هجومی علاقه‌مندم و دوست دارم تیمم بازی هجومی انجام دهد. طبعاً این تمایل باعث می‌شود کمتر زیر توپ بزنیم.

زندگی در تبریز برایت راحت است؟
من در شهرهای مختلفی زندگی کرده‌ام از تهران و اهواز بگیرید تا دبی و کلن و سن‌خوزه، ولی صادقانه بگویم مردم آذربایجان خونگرم و دوست‌داشتنی هستند، بنده 17 سال قبل به خواست پروردگار وسیله‌ای بودم برای گلزنی به استرالیا و صعود تیم ملی به جام جهانی و خوشحال شدن مردم. با گذشت این همه سال در تبریز طوری مورد محبت قرار می‌گیرم که انگار دیروز از ملبورن برگشته‌ایم ایران. امیدوارم که بتوانم خدمتی به این مردم مهربان بکنم.

در لیگ برتر کدام تیم را مدعی قهرمانی می‌بینید؟
جنس سپاهان جور است و اگر در مسابقات باقی مانده عملکردی که برابر فولاد داشت را داشته باشد، قهرمان می‌شود. استقلال نیز تیمی پرمهره و باتجربه است و مدعی قهرمانی.

در دوران فوتبال‌تان مربی‌ای داشتید که فحاشی کند؟
(مکث) مصطفی دنیزلی به ترکی و آلمانی به چند نفر از اعضای تیم پاس بی‌احترامی می‌کرد و بنده این موضوع را به مدیرعامل باشگاه گفتم و پس از مدتی نیز از این تیم رفتم. ناراحت می‌شدم وقتی می‌دیدم او به آلمانی به دکتر تیم حرف بد می‌زند یا زورش به تدارکات می‌رسد.

به خود شما بی‌احترامی نکرد؟
(خنده) شما چه فکری می‌کنید؟ اگر کوچک‌ترین حرف بدی می‌زد، بنده واکنش نشان می‌دادم.

شما به عنوان سرمربی تا به حال به شاگردان‌تان حرف بد زده‌اید؟
فوتبالیست پول می‌گیرد که خوب تمرین و بازی کند. وقتی خوب بازی کند، بهترین پاداش برایش قرار گرفتن در ترکیب برای بازی بعد است و بدترین توهین برای او نشستن روی سکوهاست. خب وقتی چنین ابزاری در اختیارم است چرا به بازیکن بی‌احترامی کنم؟ در شوخی و خنده به بازیکنانم گفته‌ام گند زدید به بازی ولی در عصبانیت و ناراحتی حرف بد نمی‌زنم. من در شوخی خیلی حرف‌ها می‌زنم که شاید باورتان نشود ولی به صورت جدی هرگز به بازیکن فحش یا بد و بیراه نگفته‌ام چون او هم مانند خودم انسان است و دارای شخصیت و خانواده.

زمان بازیگری‌تان در تیم ملی هم ندیدید مربی به بازیکن بی‌احترامی کند؟
به نظرتان در‌ آن نسل فوتبال، مربی اگر به بازیکن حرف زشت می‌زد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ شاید به بعضی از بازیکنان که اصطلاحاً قاچاقی فوتبالیست شده بودند فحش هم می‌دادند اما به نفراتی نظیر عابدزاده، باقری، خاکپور، دایی و... کسی جرأت نداشت «تو» بگوید، چه برسد حرف بد! بازیکن بازی می‌کند، بد باشد، جریمه می‌شود و نیمکت‌نشین البته هر آدمی اصول و شخصیت خودش را دارد.

(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها