دوراهی اپل برای انتخاب جستجوگر یاهو و گوگل

ساعت شنی مدت قرارداد اپل و گوگل برای پشتیبانی از سرویس جستجوی مرورگر سافاری به شن‌ریزه‌های آخرش رسیده و همین موضوع باعث شده دو شرکت مایکروسافت و یاهو که در زمینه موتور جستجو جزو رقیبان جدی گوگل به حساب می‌آیند، برای به دست آوردن این جایگاه تلاش کنند.
کد خبر: ۷۶۹۸۹۶
دوراهی اپل برای انتخاب جستجوگر یاهو و گوگل

ساعت شنی مدت قرارداد اپل و گوگل برای پشتیبانی از سرویس جستجوی مرورگر سافاری به شن‌ریزه‌های آخرش رسیده و همین موضوع باعث شده دو شرکت مایکروسافت و یاهو که در زمینه موتور جستجو جزو رقیبان جدی گوگل به حساب می‌آیند، برای به دست آوردن این جایگاه تلاش کنند. نکته دیگر این است اپل که معمولا در اوج اختلاف با شرکت‌های مختلف دست از همکاری با آنها برنمی‌دارد، این بار چندان مایل نیست همکاری‌اش را با گوگل ادامه بدهد.

از طرف دیگر ماریسا میر، مدیرعامل شرکت یاهو که از لحظه ورودش به این شرکت توانسته تحولات زیادی را در آن ایجاد و به نوعی یاهو را از بحران خارج کند، به دفعات تمایل خود را برای همکاری با اپل ابراز کرده است. او در جدید‌ترین نقل قول خود عنوان کرده‌:

«براحتی می‌توانیم ادعا کنیم ما بهترین سرویس دهنده خدمات جستجو در سلیکن ولی هستیم و همکاری ما به صورت همزمان با تمام شرکت‌های بزرگ نشان‌دهنده همین امر است. از آنجا که کاربران اپل و مروگر سافاری از بهترین و سودآورترین کاربران فضای وب هستند، ما نیز مشتاقیم به صورت مستقیم به این کاربران خدمات عرضه کنیم.»

به این‌ترتیب به‌نظرمی‌رسد گوگل چندان آینده روشنی در مرورگر کاربران اپل نخواهد داشت و دیر یا زود اپل نیز تصمیمی مشابه با مرورگر فایرفاکس گرفته و جستجوگر یاهو را جایگزین گوگل می‌کند. با توجه به فشارهایی که از طرف اتحادیه اروپا نیز به گوگل وارد شده، بعید نیست سال ۲۰۱۵ شاهد تعادلی نسبی در آمار استفاده از موتورهای جستجو باشیم و فضا از حالت تک‌قطبی برای گوگل خارج شود.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها