«کمیته عالی امنیتی» رسما اداره یمن را به دست گرفت

«کمیته عالی امنیتی یمن» که از سوی حوثی‌ها تشکیل شده، اولین جلسه خود را در صنعا برگزار کرد و با این کار رسما اداره کشور را به دست گرفت.
کد خبر: ۷۶۸۷۰۴

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری الجزیره پس از این‌که کمیته‌های انقلابی محمود الصبحی را به عنوان معاون وزیر دفاع و رئیس کمیته امنیتی و جلال الرویشان را به عنوان معاون وزیر کشور تعیین کردند، جلسات و تصمیمات این کمیته رسمیت یافت و اولین جلسه خود را در صنعا تشکیل داد.

از سوی دیگر احزاب جنوبی یمن که با اقدامات اخیر حوثی‌ها مخالف هستند، کمربندی امنیتی را در اطراف عدن، که پیش از انحلال جمهوری یمن جنوبی پایتخت این کشور محسوب می‌شد، ایجاد کردند. مسئولان احزاب جنوبی اعلام کرده‌اند که این اقدامی پیشگیرانه است و برای مقابله احتمالی با ورود شبه‌نظامیان به شهر انجام شده است. روز گذشته بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد برای بررسی اوضاع یمن به ریاض سفر کرد. در یک خبر دیگر اعلام شد جنبش انصارالله یمن، محمود الجنید نماینده خود در کنفرانس گفت‌وگوهای ملی را رئیس دفتر جدید ریاست جمهوری اعلام کرد. خبرگزاری فرانسه نیز از یمن گزارش داد نیروهای الحوثی در یمن قدرت خود را مستحکم می‌کنند. به گفته این منبع، نیروهای الحوثی دیروز کمیسیون امنیتی را برقرار کردند که البته این اتفاق از سوی شورای همکاری خلیج فارس و سازمان ملل متحد و واشنگتن محکوم شد. عبدالملک الحوثی رهبر حوثی‌ها روز شنبه در سخنرانی تلویزیونی خود که از مقرشان در صنعا ایراد کرد، گفت، دولت جدید یمن دست یاری به سوی همه طرف‌ها دراز کرده و آنها را شریک خود در قدرت می‌داند. وی ابتکار تاریخی و مسئولانه حوثی‌ها در انحلال مجلس و تشکیل شورای ملی را در جهت منافع یمن دانست و گفت حکومت از خلأ سیاسی رنج می‌برد و کشور به سوی بحران پیش می‌رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها