خادم: هدف ما نمایش قدرت کشتی ایران و ورزش ملی‌مان به دنیا بود

بزرگ‌ترین تورنمنت کشتی دنیا در تهران

بزرگ‌ترین تورنمنت کشتی دنیا همزمان با ایام دهه مبارک فجر در دو روز گذشته در تهران برگزار شد. رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد که جنبه نمایشی و ثبت رکورد جهانی آخرین هدف فدراسیون از برگزاری این رقابت‌ها بوده است.
کد خبر: ۷۶۷۸۸۷

این پیکارها در حالی به‌طور همزمان روی 15 تشک در سالن 12 هزار نفری آزادی در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد که 3141 کشتی‌گیر، مربی و سرپرست در این پیکارها حضور داشتند و قرار شد در کتاب رکوردهای جهان گینس نیز ثبت شود. گرچه در نگاه اول تصور این است که فدراسیون کشتی با هدف حفظ کشتی در المپیک چنین مسابقاتی را برگزار کرد، اما رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در این باره تصریح کرد: هدف از برگزاری این رقابت‌ها فقط ثبت آن در کتاب رکوردهای جهان (گینس) معطوف نبود، بلکه این آخرین موضوعی است که در برنامه‌ریزی ما جای داشت. مهم‌ترین هدف ایجاد یک جریان اجتماعی و فرهنگی در افکار عمومی کشور نسبت به کشتی و همچنین ارائه نمایش قدرت کشتی ایران و ورزش ملی کشور به دنیا بود.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان این که برگزاری این تورنمنت نشان‌دهنده توانمندی‌های ورزش ایران است، گفت: این رقابت‌ها باعث توسعه فرصت‌های تعاملی بین کشتی ایران و دنیا خواهد شد. وقتی در دنیا اعلام می‌شود که چنین رقابتی قرار است توسط ایران برگزار شود، مطمئنا تاثیر زیادی در جایگاه کشتی ایران در بین دیگر کشورها و تعاملات فی‌مابین خواهد داشت.

وی با بیان این که این مسابقات مبنای حضور کشتی‌گیران در مسابقات نهایی انتخابی تیم ملی است، تصریح کرد: حضور قهرمانان جهان و آسیا در رده‌های مختلف سنی در کنار کشتی‌گیران دیگر می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در میان تمامی کشتی‌گیران و همچنین توسعه این ورزش در سراسر کشور شود. خادم در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا ارزیابی‌های فنی دقیقی از رقابت این 3000 نفر انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: مربیان تیم‌های ملی در رده‌های مختلف سنی از نزدیک شاهد این رقابت‌ها هستند و از آنجا که نفرات برتر به رقابت‌های انتخابی تیم ملی راه می‌یابند، مسلما هر چه به پایان نزدیک‌تر شود حساس‌تر خواهد شد. کا رگاه‌های فنی نیز از ابتدای مسابقات در جریان است تا ارزیابی فنی خود را از این رقابت‌ها به‌صورت دقیق انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها