درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: با توجه به افزایش عوارض دولتی و هزینه‌های تولید از ابتدای سال آینده، قیمت خودروهای داخلی باید افزایش یابد.
کد خبر: ۷۶۷۸۶۳

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای سال آینده میزان حقوق و دستمزد افزایش خواهد یافت؛ علاوه بر آن، به طور سنتی در سال جدید شاهد افزایش قیمت مواد اولیه خواهیم بود. وی افزود: بنابراین رشد هزینه‌های دولتی و غیردولتی صنعت خودرو، افزایش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده تولید خودروهای داخلی را به دنبال خواهد داشت که به دنبال آن قیمت خودروها هم باید افزایش یابد.

نعمت‌بخش با بیان این‌که در این زمینه خودروسازان درخواست خود را برای افزایش قیمت ارائه خواهند کرد، تصریح کرد: قیمت خودروهای داخلی باید به‌گونه‌ای تعیین شود که خودروسازان بتوانند به حوزه‌های اصلی چون تحقیق و توسعه و افزایش تنوع محصولات تولیدی بپردازند.

منتظر اعلام نرخ تورم هستیم

در همین حال رضا شیوا رئیس شورای رقابت، در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای تغییر قیمت خودرو‌ها در سال جدید در دست دارید یا خیر، اظهار کرد: شورای رقابت تقاضای تعیین نرخ تورم را از بانک مرکزی کرده است و به دلیل این‌که اعلام نرخ تورم از سوی این بانک زمانبر است، احتمالا اعلام نرخ‌های جدید کمی با تاخیر خواهد بود البته تا پایان سال بهای خودرو هیچ تغییری نخواهد داشت.

وی در خصوص خودروهای وارداتی نیز تصریح کرد‌: بر اساس ماده ۵۲ قانون اساسی، امتیاز دادن به افراد برای واردات خودرو به هر نحوی که باشد، ممنوع است و دادن این مزیت به تعدادی از نمایندگی‌های خاص هم خلاف قانون است.

شیوا افزود: طی هفته‌های گذشته وزارت صنعت اعلام کرد خودروهای وارداتی ساماندهی می‌شوند، این در حالی است که بر اساس قانون واردات خودرو از سوی افراد حقیقی و حقوقی آزاد است و طرح ساماندهی فقط منجر به انحصار می‌شود.

وی گفت: وزارت صنعت باید به گونه‌ای مشکل خود را حل کند تا این موضوع انحصاری نشود، در غیر این صورت شورای رقابت در خصوص خودروهای وارداتی نیز ورود می‌کند.

رئیس شورای رقابت گفت: امتیاز واردات خودرو به نمایندگی‌های خاص غیرقانونی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها