با استفاده از برنامه‌های بک‌آپ‌گیری دیگر نگران از دست رفتن اطلاعات خود نخواهید بود و می‌توانید با خیال راحت دستگاه‌های خود را ریست کنید.
کد خبر: ۷۶۷۶۳۵
5 نرم‌افزار بک‌آپ گیری در اندروید

تصور کنید تعداد زیادی عکس روی گوشی خود ذخیره کرده‌اید و از هرکدام آنها خاطرات خوب و به یادماندنی زیادی دارید. یا فرض کنید وقت زیادی صرف یک بازی کرده‌اید و امتیازهای زیادی گرفته‌اید. یک روز گوشی‌تان را برمی‌دارید و می‌بینید تمام فایل‌ها و اطلاعات‌تان پاک شده و از بین رفته و شما هم فراموش کرده‌اید از این اطلاعات و فایل‌ها بک‌آپ بگیرید. هرکسی که چنین لحظه‌ای را تجربه کرده، درک می‌کند چقدر حس تلخ و دردناکی است!

برای حل این مشکل می‌توان از ابزارها و امکاناتی استفاده کرد که خیلی راحت بک‌آپ‌گیری و بازیابی فایل‌ها را انجام می‌دهند. در ادامه پنج ابزار به شما معرفی می‌کنیم که علاوه بر قابلیت پشتیبان‌‌گیری و بازیابی آسان، امکانات دیگری را هم در اختیار شما قرار می‌دهند. با استفاده از برنامه‌های بک‌آپ‌گیری دیگر نگران از دست رفتن اطلاعات خود نخواهید بود و می‌توانید با خیال راحت دستگاه‌های خود را ریست کنید.

 

1. Ultimate Backup

این برنامه گزینه‌های بسیاری دارد و بین همه برنامه‌هایی از این نوع، مدال طلا را برای داشتن بهترین طراحی به گردن خود آویخته است. می‌توانید چیدمان صفحه و نحوه قرار گرفتن برنامه‌ها را خودتان برگزینید یا این‌که انتخاب کنید هنگام باز شدن پنجره چه انیمیشنی برای شما نمایش داده شود. برنامه‌ها، داده‌ها، پیامک‌ها، اطلاعات تماس و دیگر اطلاعات تلفن را می‌توانید با این اپلیکیشن بک‌آپ بگیرید.

در صورت روت کردن دستگاه حتی می‌توانید عملیات ناندروید را هم بازیابی کنید. ناندروید نوعی دیگر از بک‌آپ‌گیری از دستگاه‌های اندروید است که شامل کل برنامه‌ها و پارتیشن‌های دستگاه می‌شود. در واقع باروت کردن دستگاه‌های اندروید می‌توانید از کل سیستم بک‌آپ بگیرید که به آن بک‌آپ ناندروید می‌گویند.

این اپلیکیشن رابطی خوب با سرویس‌های ابری نیز دارد و شما می‌توانید بک‌آپ‌گیری و بازیابی روی سرویس‌های مختلف مانند باکس، دراپ‌باکس، گوگل‌درایو یا حتی حافظه محلی را انجام دهید. همچنین Ultimate Backupبسیاری از اطلاعات را که به‌صورت خودکار در حافظه گوشی شما ذخیره می‌شود، از دست نمی‌دهد. این اپلیکیشن علاوه بر این، بک‌آپ‌گیری و بازیابی تماس‌ها، بوک‌مارک‌ها، وای ـ فای و پیامک‌ها را نیز بر عهده می‌گیرد.

خصوصیات نسخه رایگان: غیرفعال‌کردن برنامه‌های سیستمی و برنامه‌های کاربری، پاک‌کردن برنامه‌ها، اتصال برنامه‌ها به گوگل‌پلی و تنظیم خودکار به‌روزرسانی‌ها، بستن برنامه‌های در حال اجرا، ایجاد گروه برنامه‌ها

خصوصیات نسخه پولی: زمان‌بندی، بازیابی ابری، بک‌آپ‌گیری خودکار، عملیات دسته‌ای، استخراج و بازیابی از بک‌آپ‌های ناندروید

لینک دانلود از گوگل پلی:

http://bit.ly/1fKsaK8

حجم: 6.1 مگابایت

2. App Backup & Restore

در فهرست برنامه‌های گفته شده این برنامه در گروه راحت‌ترین‌ها قرار می‌گیرد و دقیقا کاری که باید را انجام می‌دهد. تعداد گزینه‌های موجود در این برنامه بسیار کم است که این خود یک مزیت به‌حساب می‌آید. اگر بخواهید یک بک‌آپ‌گیری راحت و بی‌دردسر انجام دهید این برنامه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این برنامه گزینه‌ای وجود دارد که پس از نصب هر برنامه، به‌صورت خودکار عملیات تهیه نسخه پشتیبان از آن انجام شود. شما می‌توانید با App Backup & Restore از روی کارت حافظه دستگاه خود نیز فایل پشتیبان بگیرد یا آن‌که اپلیکیشن‌‌های مختلف را بین دستگاه‌های دیگر با استفاده از وای‌ ـ فای و بلوتوث انتقال دهید.

بک‌آپ‌گیری دسته‌ای قابلیت دیگری است که این نرم‌افزار در اختیارتان قرار می‌دهد.
App Backup & Restore به کاربر اجازه می‌دهد به دلخواه نرم‌افزارها را دسته‌بندی کند و فایل پشتیبانی را به کارت حافظه یا برعکس انتقال دهد. این اپلیکیشن مشکل فضای اضافه‌ای را که نرم‌افزارها اشغال می‌کنند برطرف کرده و براحتی آنها را از حافظه دستگاه پاک می‌کند.

خصوصیات: بک‌آپ‌گیری خودکار هنگام نصب برنامه، نمایش میزان حافظه مورد استفاده، بک‌آپ‌گیری در چند نسخه، جستجوی برنامه در گوگل مارکت، مدیریت برنامه‌ها

لینک دانلود از گوگل پلی:

http://bit.ly/180PIrH

حجم: بر اساس نوع دستگاه استفاده شده حجم فایل برنامه متفاوت است

3. Helium

این اپلیکیشن حدود یک سال پیش وارد بازار شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. با این برنامه علاوه بر این که می‌توانید از برنامه‌ها و داده‌های خود روی تلفن یا سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری بک‌آپ بگیرید، بلکه می‌توانید داده‌ها را از یک دستگاه به دستگاه دیگر سینک کنید. به‌طور پیش فرض Helium تنها از داده‌های مربوط به برنامه‌ها بک‌آپ می‌گیرد، بنابراین اندازه فایل پشتیبانی شما کوچک‌تر است. البته این کار فقط شامل ذخیره‌کردن کل برنامه در حافظه داخلی تلفن می‌شود. جدا از برنامه‌های معمول و داده‌ها می‌توانید براحتی از پیامک‌ها، تنظیمات مربوط به اتصالات وای ـ فای، دیکشنری‌ها و... نیز بک‌آپ بگیرید.

خصوصیات نسخه رایگان: بک‌آپ‌گیری و بازیابی روی اس‌دی کارت و تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی از رایانه

خصوصیات نسخه پولی: بک‌آپ‌گیری خودکار، همگام‌سازی ابزارهای اندروید با اندروید، پشتیبان‌گیری و بازیابی ابری، دراپ‌باکس، باکس، گوگل درایو

لینک دانلود از گوگل پلی:

http://bit.ly/Szv1vL

حجم: 6.5 مگابایت

4. Titanium

Titanium یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های بک‌آپ‌گیری است. با این‌که هیچ‌کس انتظار ندارد یک برنامه کاربردی ظاهر زیبایی داشته باشد، اما این برنامه رابط کاربری خوش ظاهری دارد. استفاده از این برنامه به کسانی که فقط می‌خواهند از داده‌هایشان نسخه پشتیبان تهیه کنند، توصیه نمی‌شود، زیرا این برنامه قابلیت‌های بیشتری دارد. برای مثال این برنامه محدودیت زمانی ندارد و خیالتان راحت باشد تا مدت‌ها فایل‌های شما نگه‌داری می‌شود. همچنین این نرم‌افزار سرعت فهرست‌گیری بسیار بالایی برای برنامه‌ها دارد و آنها را براساس نام آخرین زمان بک‌آپ‌گیری و تعداد نسخه‌های پشتیبان مرتب می‌کند. کاربر می‌تواند برنامه‌ها را براساس نام، نوع، وضعیت یا برچسب فیلتر کند و فضای اضافی در دستگاه‌ اشغال نشود.

خصوصیات: بک‌آپ‌گیری و بازیابی برنامه‌های عادی، برنامه‌های محافظت شده و برنامه‌های سیستمی همراه تنظیمات آنها، انتقال برنامه‌ها به اس‌دی کارت و برعکس و ریبوت سریع ویجت‌ها

لینک دانلود از گوگل پلی:

http://bit.ly/1jJ42Ip

حجم: 7.4 مگابایت

5. My Backup

برنامه دیگر که در واقع کمی بعد از اندروید ارائه شد، My Backup است که براحتی از برنامه‌ها، رسانه و داده‌ها بک‌آپ‌گیری کرده و در حافظه داخلی تلفن یا سرورهای ابری ذخیره می‌کند. اگر از نسخه پولی برنامه یا همان My Backup Pro استفاده کنید، می‌توانید علاوه بر بک‌آپ‌گیری از داده‌ها، عملیات انتقال داده بین چند دستگاه را نیز انجام دهید. این برنامه امکان بک‌آپ‌گیری از پیامک‌ها، تنظیمات سیستم، زنگ‌ها، نام‌ها و... را به کاربر می‌دهد. ممکن است برنامه‌های دیگر قابلیت‌های بیشتری نسبت به این برنامه داشته باشند، اما انجام کارها با این برنامه بسیار راحت‌تر است.

خصوصیات: غیرفعال کردن برنامه‌ها و بازگردانی آنها به حال فعال، پاک کردن برنامه‌ها، اتصال برنامه‌ها به اندروید مارکت برای به‌روزرسانی، بستن‌ برنامه‌ها

لینک دانلود از گوگل پلی:

http://bit.ly/1h0XrHP

حجم: 4.5 مگابایت

کدامیک مناسب‌تر است؟

اگر به‌دنبال بک‌آپ‌گیری ساده از برنامه‌ها هستید و نمی‌خواهید از اطلاعات و داده‌ها بک‌آپ بگیرید، برنامه My Backup و Restore & App Backup بهترین گزینه‌ها برای شما هستند. با روت کردن موبایل، My Backup می‌تواند از داده‌های برنامه نیز بک‌آپ بگیرد.

اگر قصد بک‌آپ‌گیری از محتویات را دارید، برنامه Helium بهترین انتخاب است. این برنامه طراحی مناسب، قدرتمند و کم‌حجمی دارد، براحتی از داده‌های برنامه بک‌آپ می‌گیرد و به روت کردن دستگاه نیاز ندارد که این خود مزیت بزرگی است.

با استفاده از این برنامه می‌توانید براحتی برنامه‌های خود را دوباره دانلود کنید، زیرا چیزی که مهم است از بین نرفتن داده‌های هر برنامه است که شما قبلا از آن بک‌آپ گرفته‌اید.

برنامه‌های Ultimate و Titanium بسیار پیشرفته هستند. هردو برنامه عملیات بک‌آپ‌گیری و بازیابی اطلاعات را براحتی انجام می‌دهند. Titanium قابلیت‌های بسیار و Ultimate ظاهری زیباتر دارد. بنابراین اگر علاوه بر قابلیت‌های یک برنامه، ظاهر آن هم برای شما اهمیت دارد، استفاده از Ultimate را به شما توصیه می‌کنیم.

سارا بصیری / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها