جام جم سرا: مواد لازم (برای ۳ نفر)- میگو:۱ کیلو، آبلیمو:یک قاشق سوپخوری، ماست: دو قاشق سوپخوری، پیاز: یک عدد (درشت)، آرد: ۲/۳ لیوان، تخم مرغ: یک عدد، زعفران: نصف قاشق چایخوری، نمک: به مقدار لازم، بیکینگ پودر: یک قاشق چایخوری، فلفل: به مقدار لازم.
کد خبر: ۷۶۵۰۹۶
آموزش آشپزی:‌ طرز تهیه میگو پفکی

طرز تهیه:

پس از آن‌که میگوها را تمیز کرده، غلاف پوستی آن‌ها را کندیم، آنها را می‌شوییم و در پیازهای رنده‌شده‌ای که از قبل رنده و آب آن را نیز جدا کرده‌ایم می‌ریزیم. مقداری آبلیمو و فلفل سیاه اضافه می‌کنیم و مواد را با هم مخلوط می‌کنیم.
مخلوط را در ظرفی دربسته به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم.

با مخلوط کردن آرد، تخم مرغ، زعفران، ماست، بیکینگ پودر و نمک، سس مخصوص میگو پفکی را تهیه می‌کنیم (دقت کنید که سس تهیه شده نباید زیاد سفت یا شل باشد. اگر سفت شد مقداری ماست و اگر شل شد مقداری آرد به آن بیافزایید).
سپس میگو را از آب پیاز خارج کرده و داخل مایع ریخته، مخلوط کرده و در ظرف را گذاشته و نیم ساعت درون یخجال قرار می‌دهیم.
یک ظرف کوچک نچسب را روی اجاق گاز قرارداده، داخل آن روغن ریخته، می‌گذاریم داغ شود (ظرف باید کوچک باشد تا روغن روی میگوها را بگیرد).
پس از اینکه روغن کاملاً داغ شد حرارت را کم کرده، میگوها را یکی یکی داخل روغن می ریزیم. وقتی یک طرف آن طلایی شد، میگو را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود. حرارت باید به مقداری باشد که روغن نسوزد.
وقتی همه میگوها سرخ و طلایی شد، آن‌ها را در ظرفی کشیده، تزئین کنید و بر سر سفره آورید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها