جزئیات جدید از دیدار عون با نصرالله

نصرالله: نظام سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد

برخی خبرگزاری ها می گویند در حمله نیروهای حزب‌الله به نظامیان صهیونیست در مزارع شبعا دست‌کم 15 صهیونیست کشته شدند

پاسخ کوبنده حزب‌الله به صهیونیست‌­ها

اگر نظامیان و مقامات رژیم صهیونیستی تهدید چند روز پیش سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را جدی نگرفته بودند با حمله دیروز که به هلاکت شماری از صهیونیست‌ها منجر شد آن را بخوبی لمس کرده‌اند. پس از حمله اخیر بالگرد رژیم صهیونیستی در روستای قنیطره در نزدیکی‌ بلندی‌های اشغالی جولان و شهادت چند نفر از اعضای حزب‌الله، دبیرکل این جنبش و مقامات ارشد آن گفته بودند صهیونیست‌ها تاوانی سخت در این زمینه خواهند پرداخت. حال با گذشت کمتر از ده روز از این اظهارات، وعده مقاومت تحقق یافت و صهیونیست‌ها ضربه‌ای سنگین خوردند.
کد خبر: ۷۶۴۷۵۰

آن طور که منابع خبری گزارش داده‌اند، مزارع اشغالی شبعا در شمال فلسطین اشغالی محل انجام عملیات نیروهای حزب‌‌الله بوده است. با گذشت زمان، شبکه‌های خبری جزئیات و اطلاعات بیشتری در مورد این حمله و میزان تلفات نیروهای صهیونیست منتشر کردند. در همین زمینه، رسانه‌های خبری از جمله تلویزیون المنار وابسته به حزب‌الله لبنان گزارش کرد که در این حمله حداقل 9 خودرو نظامی و زرهی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت و چندین نفر کشته و زخمی شدند. شبکه خبری النشره نیز با پوشش این خبر اعلام کرد حداقل 15 نظامی صهیونیست کشته و 9 نفر مجروح شده‌اند که حال پنج نفر از آنان وخیم گزارش شده است. البته شبکه تلویزیونی المیادین تعداد تلفات نیروهای صهیونیست را 17 نفر اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، خبرنگار المیادین گزارش داد که در حمله روز گذشته علاوه بر هدف قرار گرفتن یک خودروی نظامی، یک کاروان از نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفت که در بین نظامیان کشته شده، افسران ارتش نیز دیده می‌شوند. بنا به اعلام رسانه‌های لبنانی، یک افسر بلندپایه اسرائیلی در بین کشته‌شدگان دیده می‌شود.

البته رسانه‌های اسرائیلی سعی کردند در گزارش‌­های خود بسیاری از حقایق حمله دیروز را منتشر نکنند. بر اساس ادعای رسانه‌های صهیونیست، تنها یک خودروی نظامی هامر با موشک ضد زره هدف قرار گرفت. رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند در این حمله فقط شش نفر زخمی شدند که به بیمارستان منتقل شدند و حال چهار نفر بسیار وخیم است. در این میان روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونت در شرح این حمله گزارش داد که نیروهای حزب‌الله یک کمین را کار گذاشته بودند که یک خودروی نظامی اسرائیلی در آن به دام افتاد و در پی آن هدف حمله راکتی حزب‌الله قرار گرفت. در این میان، کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد احتمال دارد یک نظامی صهیونیستی نیز مفقود شده باشد. البته خبرگزاری رسمی لبنان از اسارت یک سرباز صهیونیست خبر داد، اما مقامات اسرائیلی این خبر را تکذیب کردند. کانال دو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد ممکن است درگیری‌ها برای چند روز ادامه داشته باشد.

بنا به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، تخلیه نظامیان زخمی شده از محل این حمله تا چند ساعت ادامه داشت. این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که آنچه در شمال اسرائیل روی داده است یک عملیات پیچیده بوده است. در همین حال، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند بخش نظارت ارتش اسرائیل انتشار تعداد تلفات ارتش این رژیم را ممنوع اعلام کرده است. آن‌طور که گزارش شده، گردان تسبار از تیپ گولانی که از زبده‌ترین عناصر این رژیم است، هدف این حمله قرار گرفتند.

به دنبال این حمله، رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان این رژیم در مناطق المطله، اصبع الجلیل و مناطق نزدیک به محل وقوع این انفجار خواست که در محل سکونت خود باقی بمانند. همچنین خبرنگار شبکه خبری المیادین از گلوله‌باران اطراف شهرک کفرشوبا، المجیدیه و مزرعه و حلتا در جنوب لبنان توسط توپخانه‌های ارتش اسرائیل خبر داد. پایگاه خبری النشره نیز در خبری از پرواز هواپیماهای نظامی و پهپادهای رژیم صهیونیستی در آسمان مناطق «العرقوب» و «شبعا» خبر داد و تاکید کرد: شدت حملات توپخانه‌ای اسرائیل به مناطق جنوب لبنان پس از چند ساعت کاهش یافت.

رژیم صهیونیستی همچنین از نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل «یونیفل» خواست که در مواضع خود باقی بمانند. گزارش شده که یکی از نیروهای اسپانیایی یونیفل در جریان حملات اسرائیل به جنوب لبنان زخمی شده است اما هاآرتص گزارش داد که این نظامی اسپانیایی در جریان این حمله کشته شده است. اسرائیل همچنین اقدام به مسدود کردن راه‌های ارتباطی شمالی از منطقه کریات شمونه به سمت شمال و غرب کرده است. همچنین گفته می‌شود فرودگاه‌های حیفا و روش بینا به دلیل اوضاع امنیتی شمال سرزمین‌های اشغالی تعطیل شدند. شبکه خبری العربیه نیز در خبری مدعی شد که در پی حادثه دیروز، مدارس مناطق جنوب لبنان بسته شد.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل نیروهای ویژه و ذخیره خود را فرا خواند و شمال سرزمین‌های اشغالی را منطقه نظامی اعلام کرد. بنی گانتس رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حال بررسی اوضاع است. به دنبال این عملیات، ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی این حادثه جلسه اضطراری برگزار کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز برای انجام مشورت‌های امنیتی به ساختمان وزارت امنیت این رژیم رفت.

حزب‌الله مسئولیت حمله را پذیرفت

حزب‌الله لبنان ساعتی پس از این عملیات موفقیت‌آمیز در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت این اتفاق را به‌عهده گرفت. حزب‌الله در این بیانیه اعلام کرد که «گردان شهدای القنیطره، ساعت 11 و 35 دقیقه صبح دیروز یک کاروان اسرائیلی متشکل از شماری از خودروهای زرهی با چند سرنشین از افسران و سربازان صهیونیست را با سلاح موشکی مناسب هدف قرار داده که به نابودی شماری از خودروها و در پی داشتن تلفاتی در صفوف دشمن منجر شد. پیروزی جز از جانب خداوند «عزیز» و «جبار» نیست.»

گزارش منابع خبری حاکی از آن است که حزب‌الله با برنامه‌ریزی کامل این حمله را انجام داده است. در همین زمینه، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک منبع امنیتی لبنانی اعلام کرد که حزب‌الله سه‌شنبه شب مراکز امنیتی خود در ضاحیه جنوبی بیروت را تخلیه کرد. این اقدام به منظور آماده شدن برای عملیاتی بی‌نظیر در جنوب لبنان صورت گرفت.

از سوی دیگر، نتانیاهو در واکنش به حمله حزب‌الله به نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی اعلام کرد که حمله به مزارع شبعا را تلافی می‌کنیم. وی افزود: کسانی که ما را در شمال به چالش کشیدند، به سرنوشت غزه نگاه کنند. اسرائیل آماده انجام عملیات در همه جبهه‌هاست.

وی در حالی حزب‌الله لبنان را به تلافی تهدید کرده که اولا حمله حزب‌الله خود پاسخی به تجاوز به قنیطره بوده و ثانیا این جنبش هشدار داده بود که می‌تواند نقاط مختلف فلسطین اشغالی را با موشک‌های مختلف از جمله موشک نقطه‌‌زن فاتح 110 پاسخ دهد.

به دنبال این حمله موفقیت‌آمیز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پیامی، پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی را حق این حزب دانست و همچنین از آن قدردانی کرد. گردان سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز از عملیات مقاومت حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی قدردانی و تشکر کرد. جبهه دموکراتیک فلسطین هم به حزب‌الله لبنان برای عملیات موفقیت‌آمیز دیروز در مزارع اشغالی شبعا تبریک گفت و بر حمایت از مقاومت تاکید کرد. در جنوب لبنان نیز مردم با شنیدن عملیات حزب‌الله علیه اسرائیل به خیابان ریختند و با تیراندازی هوایی ابراز شادمانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها