قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمار زنان سرپرست خانوار از سال 75 تا 90، پنج درصد افزایش داشته و در حال حاضر از 9 درصد به 13.7 درصد رسیده است.
کد خبر: ۷۶۳۸۳۸
افزایش 5 درصدی زنان سرپرست خانوار

ابوالحسن فیروز آبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش «زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر برنامه ششم توسعه» گفت: برنامه‌های توسعه‌ای بعد از جنگ جهانی دوم تحت عنوان نوسازی و با رهبری کشورهای غربی اغاز شد.

وی ادامه داد: روش و برنامه در این زمینه به صورت از بالا به پایین بود و این روند در دهه پنجاه، شصت و اوایل دهه هفتاد میلادی به شدت پیاده و اجرایی شد.

فیرزوآبادی افزود: زنان ایرانی در انقلاب نقش برجسته‌ای داشتند و شاید بتوان گفت اگر انقلاب نبود هیچگاه شاهد مشارکت زنان به این سرعت نبودیم و در حال حاضر زنان در حوزه کار و اقتصاد حضور فعالی دارند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به آمارهایی که در سال 91 و 92 ثبت شده است نسبت زنان شاغل در پست‌های مدیریتی در برخی از ادارات از مردان پیشی گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: مشکل نگران کننده‌ای در خصوص زنان وجود دارد و آن این است که نسبت بیکاری در زنان نسبت به مردان دو برابر است.

فیروزآبادی افزود: تعداد زنانی که برای مهارت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و آکادمی‌ها ثبت شده نسبت‌های مناسبی نیست و در این زمینه باید اقدامات موثری انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به تدوین برنامه ششم توسعه، باید «زنان» به عنوان یکی از راه‌ها و عوامل توسعه در نظر گرفته شوند. باید بستر اقتصادی مناسبی برای زنان در نظر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها