سریال تلویزیونی «زاویه هفتم» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی مراحل پایانی فنی را پشت سر می‌گذارد و محمدمهدی گورنگی مشغول ساخت موسیقی این سریال است.
کد خبر: ۷۶۲۲۲۱
سازها برای «زاویه هفتم» به صدا درآمد

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سریال زاویه هفتم درباره روند تولید این اثر به جام‌جم گفت: تصویربرداری این سریال اوایل آذر ماه تمام شد و در آخرین صحنه رحیم نوروزی و سارا نازپرور حضور داشتند که نقش‌ سارقان را بازی می‌کنند. رضا مطهری تدوین را انجام داده و شاهرخ شریفی هم صداگذاری را به عهده داشته است. محمدمهدی گورنگی هم مشغول ساخت موسیقی متن است که چند روز دیگر به‌پایان می‌رسد.

این سریال به سفارش ناجی هنر، معاونت استان‌ها و صدا و سیمای مرکز اصفهان در هفت قسمت ساخته شده است. لوکیشن‌های زاویه هفتم در تهران و اصفهان بوده و داستان یک سرقت مسلحانه از بانک است که از هفت زاویه به این سرقت نگاه می‌شود. هنوز شبکه پخش این سریال مشخص نشده است.

شریفی درباره داستان این سریال عنوان کرد: داستان این سریال از نگاه پنج سارق و دو پلیس روایت می‌شود. رویا نونهالی نقش دکتر شمس و یکی از پلیس‌ها را بازی می‌کند که کارشناس جرایم اقتصادی است و حمیدرضا پگاه نقش سرگرد نیازی را به عهده دارد.

این تهیه‌کننده درباره دیگر بازیگران این سریال توضیح داد: سام درخشانی، رحیم نوروزی، سارا نازپرور، تینا آخوندتبار و معین‌الدین عشاقی نقش سارقان را بازی می‌کنند.

فرهاد بشارتی، بهرام ابراهیمی، مرتضی کاظمی، بهزاد داوری، محمدرضا ترابی و شهاب شادابی دیگر بازیگران سریال زاویه هفتم هستند.

شریفی درباره انتخاب بازیگران این سریال گفت: ما به دنبال بازیگرانی بودیم تا بتوانند نقش‌ها را متناسب با ویژگی‌هایی که برایشان شخصیت‌پردازی شده، بازی کنند. ضمن این‌که تیپ‌سازی‌های خاصی هم از سارقان و سن و سالی که دارند در این سریال کردیم تا بازی‌ها برای مخاطبان جذاب و تماشایی باشد.

شریفی درباره شخصیت‌هایی که داستان از نگاه آنها روایت می‌شود، توضیح داد: این سریال هفت قسمت دارد؛ در دو قسمت ماجرای سرقت بانک از نگاه دکتر شمس و سرگرد نیازی و تحلیلی که دارند و در چهار قسمت ماجرا را از نگاه سارقان به نمایش در آوردیم.

وی افزود: در پایان سریال با بازگشایی گره‌های مختلف داستان از نگاه این شخصیت‌ها و کنار هم قرار گرفتن قطعات پازل، معمای این سرقت برای پلیس حل شده و مجرمان دستگیر می‌شوند. نگارش فیلمنامه زاویه هفتم را کریم لک‌زاده برعهده داشته و حامد افضلی و رویا خسروجردی آن را بازنویسی کردند.

وی درباره نقش کارشناس مفاسد اقتصادی در این سریال گفت: در نیروی انتظامی چنین متخصصانی وجود دارند که به نیروهای پلیس در زمینه کشف مجرمان یاری می‌دهند. گرچه کمتر در فیلم‌ها و سریال‌ها چنین نقشی را دیده‌ایم، اما این نقش از ابتدا در فیلمنامه وجود داشته و خانم نونهالی آن را ایفا کرده است.

سریال زاویه هفتم در اماکن مختلف تصویربرداری شد و نماهای هوایی و صحنه‌های تعقیب و گریز متعدد دارد. این سریال پلیسی اکشن نیست، بلکه یک ملودرام روان‌شناسانه است که در آن تلاش و اندیشه پلیس و تحلیل شخصیت مجرمان به نمایش در می‌آید.

شریفی درباره انتخاب محمود معظمی برای کارگردانی این سریال گفت: من قبلاً سریال تکیه بر باد و اپیزودهایی که او برای مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را ساخته بود، دیده بودم. به نظرم کارگردان جوان و خوشفکری است؛ به همین دلیل او گزینه خوبی برای کارگردانی این اثر بود.

امیرحسین شریفی فیلم سینمایی آوازهای سرزمین من را به کارگردانی عباس رافعی نیز تهیه کرده که در نوبت اکران قرار دارد.

دیگر عوامل سریال زاویه هفتم عبارتند از؛ مدیر تصویربرداری سیروس عبدلی، صدابردار علیرضا نیازی، طراح گریم الهام اطیابی، طراح صحنه و لباس فرامرز بادرام‌پور، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز شکیل مظفری، مدیر صحنه فرشاد مهدیادگار، تدوین رضا مطهری، مشاور انتظامی سرهنگ فرهاد شمس‌آبادی، عکاس مهدی حیدری و جلوه‌های ویژه میدانی نادر میرکیانی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها