هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) در نشریه شارلی ابدو به بهانه آزادی بیان در حالی صورت می‌گیرد که یک کاریکاتوریست این نشریه در سال ۲۰۰۹ به‌دلیل انتشار کاریکاتوری که توهین به یهودیت تلقی شد، از کار اخراج شد. به گزارش فارس، نام این کاریکاتوریست، «موریس سین» است که به دلیل کشیدن کاریکاتور پسر سارکوزی که به دلایل مالی به یهودیت گرویده بود، اخراج شد.
کد خبر: ۷۶۰۵۹۵

او بعد از حادثه اخیر حمله به نشریه شارلی ابدو این‌گونه نوشت: «من شارلی نیستم... من سین هستم. من قبلا به‌عنوان کاریکاتوریست برای نشریه شارلی ابدو کار می‌کردم. در سال 2009 کاریکاتوری را کشیدم درخصوص پسر سارکوزی در حالی که به دلایل مالی به یهودیت تغییر دین داده بود و اخراج شدم. شارلی از من خواست عذرخواهی کنم ولی من نپذیرفتم. شارلی مرا به دلیل به سخره گرفتن یهودیت اخراج کرد.»شارلی ابدو که با انتشار کاریکاتورهایی به اسلام و مسلمانان و مسیح و مسیحیت توهین می‌کند و تمامی آنها را آزادی مطبوعات می‌نامد اما در مورد پرونده سین، نتوانست از موضع آزادی مطبوعات خود در مقابل یهودیت دفاع کند. این گزارش در پایان این‌گونه در خصوص معیارهای متناقض غرب و مسئولان نشریه شارلی ابدو نوشت که آنچه آنها نادیده گرفتند این بود که شارلی خواستار «آزادی انتقادکردن» از اسلام است اما انتقاد از یهودیت را سرکوب می‌کند.

جنتی: از نظر رئیس جمهور شبکه های پر مخاطب نباید مسدود شوند

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آینده اجرای تصمیم فیلتر سه نرم‌افزار موبایلی لاین، تانگو و واتس‌آپ به فارس گفت: نظر رئیس‌جمهور این است، شبکه‌هایی که مخاطب انبوه دارد، نباید مسدود شوند و دستور فیلتر این سه نرم‌افزار نیز فعلا اجرا نشده و این نرم‌افزارها در حال کار هستند. او توضیح داد که تصمیم بر فیلترینگ این سه نرم‌افزار در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) اتخاذ نشده و قوه قضاییه مستقیما به موضوع وارد شده است. وی درباره ورود مستقیم قوه قضاییه به این موضوع و خارج از چارچوب تعیین مصادیق گفت: در این باره نمی‌خواهم مصاحبه کنم.

«مردم امروز» توقیف شد

روزنامه «مردم امروز» به مدیرمسئولی احمد ستاری با دستور بازپرس شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد. محمد قوچانی، سردبیر این روزنامه به تسنیم گفته است: ‌این روزنامه به دلیل چاپ مطلبی در ارتباط با ماجرای شارلی‌ابدو توقیف شد. پیش از این هیات نظارت بر مطبوعات به این روزنامه بابت تیتر «کلونی: من هم شارلی هستم» تذکر داده بود.

در همین حال معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: پرونده روزنامه «مردم امروز» در نخستین جلسه هیات نظارت بر مطبوعات رسیدگی می‌شود.

ایرانی‌ها ۴۰۰۰ سال به دنبال سلاح هسته‌ای!

ایهود باراک وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد از توافق موقت ایران و غرب، در اظهاراتی شگفت‌انگیز، مدعی شد: ایرانی‌ها ۴۰۰۰ سال است منتظر دستیابی به سلاح هسته‌ای هستند! به گزارش فارس، او به روزنامه «هاآرتص» گفته است: کره‌شمالی و پاکستان به سلاح هسته‌ای دست یافتند چراکه صبور بودند. از نگاه تاریخی، ایرانی‌ها 4000 سال است که منتظر بمب هستند یا در عرصه مدرن، 40 سال است که منتظر دستیابی به بمب هستند یعنی از زمان شاه. برای آنها یک نیاز تاریخی اساسی است که جزو باشگاه قدرت‌های بزرگ باشند.

اعدام عامل ترور مشاور فرهنگی ایران در پاکستان

عامل ترور صادق گنجی، مشاور فرهنگی ایران در پاکستان، صبح دیروز در زندان شهر لاهور به دار آویخته شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اکرام‌الحق»، سرکرده گروه تروریستی «لشکر جنگوی» و عامل ترور صادق گنجی، مشاور فرهنگی ایران در پاکستان بود.

بازگشت پرونده رحیمی به دادگاه کیفری

محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در گفت‌وگویی با تسنیم، از وصول پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت قبل که به‌منظور رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شده بود، خبر داد. او گفته این پرونده که بخشی از حکم آن در دیوان عالی کشور تائید شده، به دادگاه بازگشته و به دست ما رسیده است. وی هرگونه اطلاع‌رسانی جدید در خصوص این پرونده و پاسخ به این پرسش را که آیا بخش تائید شده به اجرای احکام ارسال می‌شود یا خیر، به نشست خبری آینده سخنگوی قوه قضاییه موکول کرد.

واگذاری سهام پست بانک به بزرگ‌ترین بدهکار بانکی

غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از روند واگذاری شرکت‌های دولتی گفت: بخشی از سهام «پست‌بانک» در اختیار فردی قرار گرفته که به‌عنوان بزرگ‌ترین بدهکار شبکه بانکی کشور از طریق مراجع رسمی اعلام شده است. این نماینده در گفت‌وگو با تسنیم، با هشدار به دستگاه‌های دولتی و نظارتی و با تاکید بر این‌که نباید اجازه داد با عنوان خصوصی‌سازی چوب حراج به اموال بیت‌المال زده شود، تصریح کرد: متأسفانه در این واگذاری، شرکتی که از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی کشور است 5 درصد سهام پست‌بانک را به‌صورت اقساط خریداری کرده است.

نیلی‌احمد‌آبادی، رئیس پیشنهادی دانشگاه تهران

خبرگزاری فارس نوشت: محمد فرهادی وزیر علوم، محمود نیلی‌احمدآبادی را به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد. نیلی‌احمدآبادی حدود هشت ماه است که به عنوان سرپرست دانشگاه تهران فعالیت می‌کند و از سوی رئیس‌جمهور نیز به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد ولی رأی اعتماد مجلس را کسب نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها