شرکت Ultimaker از دو نسخه جدید از چاپگرهای سه‌بعدی خانگی رونمایی کرد

دو مدل خانگی از چاپگرهای سه‌بعدی

شرکت Ultimaker با عرضه کردن دو مدل بسیار ویژه از چاپگرهای خانگی، گامی مهم در راستای همه‌گیر کردن این فناوری برداشته است.
کد خبر: ۷۵۹۹۴۴
دو مدل خانگی از چاپگرهای سه‌بعدی

جام جم کلیک: چاپگرهای سه‌بعدی به‌تدریج در حال رشد و توسعه هستند و از ابزاری بسیار حرفه‌ای به یک ابزار خانگی تبدیل می‌شوند و در همین راستا نیز شرکت‌هایی مانند شرکت آلمانی Ultimaker، به ساخت محصولاتی از این رده دست می‌زنند که در سطوح خانگی قابل استفاده خواهند بود.

این شرکت که سال گذشته با ساخت نخستین مدل چاپگر سه‌بعدی خانگی خود جوایز متعددی را در سطح بین‌المللی دریافت کرده بود این‌بار موفق شده است تا دو نسخه دیگر از مدل اصلی همان چاپگر را با نام‌های Ultimaker 2 Go و Ultimaker 2 به بازار معرفی کند.

مدل Ultimaker 2 Go، مدل استاندارد و پایه این رده خواهد بود و با سیستم بسیار منحصر به‌فرد خود می‌تواند در محیطی کاری خود که 230 x 225 x 285 میلی‌متر است به چاپ قطعاتی در این ابعاد دست بزند که این امر برای یک چاپگر خانگی بسیار مناسب خواهد بود، هرچند که قطعات درشت را نمی‌توان با آن چاپ کرد.

پیش‌بینی می‌شود که این محصول در بازه زمانی ماه‌های مارس تا آوریل (فروردین سال 1394) برای پیش‌فروش آماده باشد ولی زمانی که قرار است تا این دو چاپگر سه‌بعدی به بازار عرضه شوند هنوز مشخص نشده است و البته هنوز درباره قیمت آن نیز صحبتی از سوی شرکت سازنده به میان نیامده است و تنها دموهایی از نحوه کارکردن این دو مدل به نمایش‌ درآمده است. شایان‌ذکر است که Ultimaker اعلام کرده است، این دو محصول در هنگام عرضه به‌صورت کاملا آماده به کار به کاربر تحویل داده می‌شوند و نیازی به نصب سخت‌افزاری نخواهند داشت.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها