دو شاهزاده سعودی به‌طور علنی درباره مبارزه بر سرقدرت، آینده خاندان آل سعود و سرنگون شدن آن هشدار دادند. هشدار این دو شاهزاده از وخامت مبارزه بر سر قدرت میان امرای خاندان حاکم پس از بستری شدن ملک عبدالله نودویک ساله طی دو هفته گذشته در بیمارستان حکایت دارد.
کد خبر: ۷۵۹۷۵۴

به گزارش ایرنا، شاهزاده سعود بن سیف‌الاسلام در صفحه شخصی خود در توییتر خطاب به امرای آل سعود بدون نام بردن از آنها گفت : انگار تاریخ بار دیگر در حال تکرار شدن است. ادامه خشونت و غفلت و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و نادیده گرفتن اوضاع خطرناک منجر به فاجعه خواهد شد. سیف‌الاسلام به‌طور علنی طی ماه‌های اخیر از نقش خالد التویجری رئیس دیوان پادشاهی نام برد که با صدور احکامی ‌برخی از شاهزادگان را به حاشیه راند و دیگران را عهده‌دار پست‌های دولتی از جمله پست ولیعهدی کرد تا زمینه برای تصدی پست پادشاهی در آینده از سوی شاهزاده متعب فرزند پادشاه را فراهم آورد.

شاهزاده خالد بن طلال در صفحه شخصی خود در توییتر نیز گفت: دولت معلم ملت است. دولت با نقض قانون باعث می‌شود تا دیگران از آن تقلید کنند و همین امر به آشوب و فروپاشی سیاسی منجر می‌شود. خالد بن طلال نیز بشدت از رئیس دیوان پادشاهی انتقاد کرد و سه هفته پیش طی نامه‌ای اعلام کرد: «اکثر خاندان آل سعود با به حاشیه راندن شاهزاده احمد و تعیین شاهزاده مقرن به‌عنوان ولیعهد مخالفند.» گفته می‌شود شاهزادگان سعود و خالد که سخنگوی جناح مخالف در میان آل سعود به‌شمار می‌روند در میان برادران پادشاه به دو عنوان دو شاهزاده بلندپایه با حذف نام خود از فهرست نامزدهای تصدی پست پادشاهی عربستان در آینده مخالفند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها