دادگاه بحرین سه‌شنبه شب «سیدجمیل کاظم» رئیس شورای مشورتی جمعیت ملی- اسلامی الوفاق را به شش ماه زندان و پرداخت 500 دینار به جرم نوشته‌هایش در شبکه‌های اجتماعی، محکوم کرد.
کد خبر: ۷۵۹۷۵۱

به گزارش تسنیم، بازداشت کاظم پس از آن انجام شد که وی درخصوص استفاده از اموال دولتی در انتخابات مطلبی در پایگاه‌های اجتماعی نوشته بود. کاظم گفته بود: مخالفان توانستند مردم را برای موضعگیری در قبال انتخابات بسیج کنند تا حرف خود را بزنند و مردم نیز به میل خود به عنوان اکثریت سیاسی در انتخابات اخیر شرکت نکردند و در ادامه دیدیم که جمعیت وفاق هزینه این موضعگیری‌ها را می‌پردازد.

نیروهای مخالف بحرینی در نخستین واکنش به این تصمیم دادگاه بحرینی، تصریح کردند رژیم حاکم بر کشور این اقدام را با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست انتخاباتی خود که با تحریم گسترده مردمی همراه شد و نیز انتقام علیه ملت صورت داده است. در همین حال، جمعیت وفاق بحرین حکم دادگاه این کشور علیه جمیل کاظم را اقدامی کاملا سیاسی دانست که در چارچوب اقدامات پی در پی علیه مخالفان پس از موفقیت تحریم انتخابات پارلمانی اخیر صورت می‌گیرد. رئیس شورای جمعیت وفاق نیز این حکم را بکلی فاقد مبنای قانونی دانست؛ زیرا بر خلاف گفته‌های شاهدان صادر شده است.

از سوی دیگر، منابع خبری گزارش دادند این‌گونه اقدامات دولت که پیوسته به مخالفان در خصوص کشاندن کشور به سمت آینده‌ای نامعلوم هشدار داده است، با ادامه همبستگی مردم با شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق همراه بود. بر همین اساس سه شنبه شب مناطق البلاد القدیم و البربر در غرب منامه شاهد راهپیمایی و درخواست آزادی همه بازداشت شدگان از زندان‌های رژیم بحرین بود. در این راهپیمایی‌ها شعارهایی مبنی بر پایبندی به تغییرات دموکراتیک در بحرین سرداده شد. مناطق دیگر بحرین نیز شاهد تظاهرات و راهپیمایی‌های گسترده‌ای بود که با برخورد خشونت بار پلیس و تلاش برای متفرق کردن آنها با استفاده از گازهای اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای روبه‌رو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها