فیلم مستند «شیر ایرانی» ساخته مانی میر صادقی امشب ساعت 23 از برنامه « فانوس» در شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۵۹۱۷۹
روایت پرویز پرستویی از شیر ایرانی

این مستند که موفق به دریافت «جایزه پاندا» از جشنواره‌ جهانی حیات‌وحش و محیط‌زیست انگلستان شده است‌، به بررسی زندگی «شیر ایرانی» در گذشته و حال می‌پردازد و پرویز پرستویی گویندگی آن را به عهده دارد. این مستند قدم خوبی برای شناخت حیات وحش ایران است که همه پلان‌های آن انتخاب میرصادقی از یک روز ایران است.

مستند «شیر ایرانی» بخشی از مجموعه مستند «حیات وحش ایران» است که نوع تصویربرداری آن از جمله ویژگی‌های این مجموعه به شمار می‌رود. این مستند تصاویری از شمال تا جنوب، از ارسباران تا چابهار و از طبس تا پارک گلستان را به نمایش می‌گذارد.

مجموعه «آبی صحرا» که به تهیه‌کنندگی جبار قلی‌ سقلی و کارگردانی اکبر شهبازی در صداوسیمای مرکز گلستان تولید شده است، از امشب در سه قسمت از شبکه مستند پخش می‌شود. در این مجموعه به آداب و رسوم قوم ترکمن پرداخته شده و در هر قسمت از مستند به آیینی خاص اشاره می‌شود تا رسوم کمتر شناخته شده این قوم به مخاطبان معرفی شود.

مستند آبی صحرا از امشب به مدت سه شب ساعت 21 به تماشاگران شبکه مستند ارائه می‌شود.

یکی دیگر از برنامه‌های شبکه مستند برای امشب، مستند «حشرات بزرگ» محصول 2012 است که زیبایی‌های بدیع و دست نخورده زندگی حشرات در مکزیک را نمایش می‌دهد و امشب ساعت 19 پخش می‌شود.

در این مستند تصویری از زندگی حشرات و نحوه شکار و رفتارهای آنها به نمایش درآمده که دست کمی از شکار پستانداران بزرگ ندارد. (روابط عمومی شبکه مستند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها