رئیس اورژانس اجتماعی هشدار داد

ازدواج 360 دختر زیر 14 سال

جام جم سرا: جوانی ۲۶ ساله هستم. ۳ سال پیش ازدواج کردم و یک دختر ۲ ساله دارم. با خانمم خیلی خوب هستیم و یکدیگر را دوست داریم، ولی خیلی زود عصبی می‌شوم و روی او دست بلند می‌کنم. زود هم پشیمان می‌شوم ولی چه سود؟ کمکم کنید و گرنه زندگی‌ام نابود می‌شود.
کد خبر: ۷۵۷۰۵۳
زنم را دوست دارم، اما خب... کتکش هم می‌زنم!

اگر زود‌تر این رویه را تغییر ندهید به شما این اطمینان را می‌دهم که زندگی شما خیلی سریع‌تر نابود خواهد شد. من نمی‌دانم که آیا در محیط کار هم، همین طور زود عصبانی می‌شوید یا این حالات فقط مختص خانه است. استنباط من این است که سعی می‌کنید همسرتان را دوست داشته باشید، اما گاهی اوقات نمی‌توانید و از طرف دیگر همسرتان هم احتمالا گاهی رفتارهایی را ناخواسته انجام می‌دهد که خشم شدید شما را در پی دارد.

در همین ابتدا توصیه می‌کنم که هر چه زود‌تر به یک متخصص خانواده مراجعه کنید تا به صورت ریشه‌ای این تعارض‌ها و پرخاشگری‌ها مورد بررسی و درمان قرار گیرد. با این حال، توجه به چند نکته می‌تواند به شما در کنترل شرایط فعلیتان کمک کند.


مهارت کنترل خشم را فرا بگیرید

شما باید با مهارت کنترل خشم بیشتر آشنا شوید. خوشبختانه کتاب‌ها و سی دی‌های آموزشی متعددی در بازار وجود دارد که به شما در کنترل خشم کمک می‌کند. با خریداری آن‌ها و عمل به نکات و دستور العمل‌هایی که در آن‌ها درج شده است، می‌توانید تا حدی کنترل هیجانات خود را در دست بگیرید.

نکته مهم این است که نباید جلوی عصبانی شدنتان را بگیرید چراکه وجود این هیجان در انسان ضروری است. کاری که شما باید انجام دهید آموختن شیوه کنترل عصبانیت و پرهیز از خشم کنترل نشده است؛ به عنوان مثال، برای کنترل خشمتان در زمان عصبانیت، محل را ترک کنید.


ریشه‌های پرخاشگریتان را بیابید

زمان‌هایی را که عصبی می‌شوید مورد بررسی قرار دهید. چه رخدادی باعث عصبانیت شما می‌شود؟ آیا این مسئله به تازگی اتفاق افتاده یا قبلا هم تکرار شده است؟ اشتباه کاملا از سوی همسرتان بوده است، یا شما هم در آن نقش داشته‌اید؟ در هنگام عصبانیت چه گزینه‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را جایگزین برون ریزی خشمتان کنید.


هیچ‌گاه در حضور فرزند دعوا نکنید

در پیامکتان ذکر کرده‌اید که دختری ۲ ساله دارید؛ بنابراین یک نکته بسیار مهم که باید در نظر داشته باشید این است که هیچ‌گاه در حضور فرزند خود با همسرتان بحث نکنید. کودکان با وجود سن کم خود، بسیار ریزبین و نکته سنج هستند و ایرادهای والدین خود را به سرعت در حافظه خود ثبت می‌کنند. در صورت ادامه این روند، نه تنها رابطه شما و همسرتان، بلکه رابطه شما با فرزندتان هم دچار چالش می‌شود. (حسین محرابی-کار‌شناس ارشد روان شناسی/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۷
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
۰
۰
خدا شفات بده.
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
۱
۰
قول بهت میدم ك اگر بخوای به این شكل پیش بری خیلی زود بنیان خانوادت خراب میشه و جدایی بینتون اتفاق میفته چون زن تا یه حدی طاقت داره طاقتش ك تموم شه دیگه دست ب هر كاری در جهت رسیدن به آرامش میزنه,اینو ك میگم از روی تجربه ای كه دارم عارض میشم خدمت حضرتعالی.
...
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
۱
۰
معمولا كسانیكه زنشون رو كتك میزنن ادمهای ترسویی هستند كه بیرون از خونه نمیتونن از حقشون دفاع كنند و همه ی خشمشون رو سر زن و بچه خالی میكنن.
حمید كلباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
۱
۰
مرد بدقیافه و بداخلاق و خسیسی كه دست بر قضا زن جوان و زیبایی داشت ، روزی 3 بار همسرش را كتك میزد . زن بیچاره به او گفت : تو چه گلی به سرم زده ای كه هر روز مرا كتك میرنی؟ مردك با وقاحت تمام گفت : اگر تو را كتك نزنم ، چه كسی باور میكنه شوهرت هستم؟!
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
۱
۱
حتما خودتو به مشاور معرفی كن .نمی فهمم كی به تو زن داده ؟؟؟؟؟؟؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۱
۰
بسمه تعالی
كسی كه دست رو زنش بلند می كنه انگار یه گل و با تبر می زنه این گونه رفتارها حتی نه در اسلام نه در جای دیگری قابل قبول نیست لطفا به سرعت خودتو اصلاح كن و گرنه همچین رفتاری رو در آینده با دختر خودتون هم انجام می گیره ؟؟؟؟؟؟؟
مینو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۹
۱۲
منم كتك میخورم مگه چیه؟
واقعا منم معتقدم مرد باید بزنه. من اگر كتك نخورم خیلی پررو میشم

نیازمندی ها