گوگل کیپ از بهترین ابزارهای سازمانی اندروید است

ایده‌هایت را به گوگل کیپ بسپار

وقتی Google Keep تازه وارد بازار شده بود، چیزی نبود جز بسته‌ جمع‌ و جوری که برای ثبت ایده‌های ناگهانی یا فهرست کارهایی که باید انجام می‌دادیم از آن استفاده می‌شد و به کار دیگری نمی‌آمد، اما گوگل همان‌ طور که همواره در پی افزایش قابلیت سرویس‌ها و برنامه‌هایش است، گوگل‌کیپ را نیز در این فرآیند منحصربه‌فرد همیشگی‌اش از یاد نبرد و این ابزار ساده و جمع‌‌ و‌ جور را به برنده‌ احتمالی منتخب کاربرانش مبدل کرد.
کد خبر: ۷۵۶۱۲۲
ایده‌هایت را به گوگل کیپ بسپار

وقتی Google Keep تازه وارد بازار شده بود، چیزی نبود جز بسته‌ جمع‌ و جوری که برای ثبت ایده‌های ناگهانی یا فهرست کارهایی که باید انجام می‌دادیم از آن استفاده می‌شد و به کار دیگری نمی‌آمد، اما گوگل همان‌ طور که همواره در پی افزایش قابلیت سرویس‌ها و برنامه‌هایش است، گوگل‌کیپ را نیز در این فرآیند منحصربه‌فرد همیشگی‌اش از یاد نبرد و این ابزار ساده و جمع‌‌ و‌ جور را به برنده‌ احتمالی منتخب کاربرانش مبدل کرد.

نکته‌ای که باعث می‌شود کیپ در بین همقطاران و رقبایش به چشم بیاید، این است که این ابزار نه تنها برای یادداشت برداشتن طراحی شده، بلکه با آن می‌توانید مقالات و تصاویر را نیز ذخیره کرده و از قابلیت به اشتراک‌گذاری فهرست‌ها و همچنین قابلیت تنظیم «یادآوری» آن نیز استفاده کنید. اگر پیش از این کیپ را امتحان کرده و بنا به هر دلیلی او را کنار گذاشته بودید، بد نیست شانس دوباره‌ای به آن بدهید.

ذخیره یادداشت‌ها در اندروید

در دستگاه‌هایی که بتازگی وارد بازار شده‌اند و البته سیستم‌ عامل‌شان اندروید است، معمولا کیپ به صورت پیش‌فرض روی آنها نصب شده است. در غیر این صورت می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید. آنچه در مورد کیپ اهمیت دارد این است که برای یادداشت برداشتن‌های سریع و عجله‌ای، بهترین انتخاب است. شما فقط با دو اشاره می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید یادداشت کنید. فقط کافی است آن را باز کنید، روی صفحه خالی اشاره کرده و مشغول نوشتن شوید و در نهایت اگر تمایل داشتید از بین 9 رنگ موجود، برای کاغذ یادداشت مجازی‌تان رنگ بخصوصی را انتخاب و یادداشت را ذخیره کنید. اگر مایل باشید تصویر یا صدایی را ذخیره کنید نیز با همین فرآیند ساده طرف هستید و با گرفتن تصویر یا وارد کردن آن به کیپ یا ضبط صدایتان، در یک چشم به هم زدن می‌توانید آنها را ثبت و ذخیره کنید، درست شبیه همان اتفاقی که در گوگل‌درایو می‌افتد.

حتی شما می‌توانید در چک‌باکس‌ها، یادداشت‌تان را به یک فهرست تبدیل کنید و هر کدام را پس از انجام دادن، با یک اشاره حذف کنید. تنها کافی‌ است مربع کوچکی را که کنار یادداشت قرار دارد تیک بزنید تا خطی روی آن کشیده شده و از فهرست شما حذف شود. چنین کاری دقیقا مشابه همان چیزی است که ما با یادداشت‌های کاغذی انجام می‌دهیم؛ البته اگر بین دیگر کاغذهایمان گم نشود و بتوانیم آنها را تیک بزنیم.

شما با ویجت گوگل‌کیپ نیز می‌توانید این اپلیکیشن را روی صفحه ‌نمایش خود داشته باشید تا دسترسی به یادداشت‌هایتان راحت‌تر باشد.

رنگ‌هایی که کیپ برای کاغذ یادداشت‌های مجازی شما در نظر گرفته می‌تواند روشی مناسب برای طبقه‌بندی یادداشت‌ها باشد. مثلا شما می‌توانید کارهایی را که زمان تحویلشان نزدیک‌تر است، روی کاغذ قرمز و مواردی را که زمان بیشتری برای انجام دادن آنها دارید، روی کاغذ سبز رنگ یادداشت کنید و به این ترتیب با رنگ‌های مختلف، دسته‌بندی‌های متفاوتی داشته باشید.

شما حتی می‌توانید ظاهر و ترتیب نمایش یادداشت‌هایتان را نیز به دلخواه تنظیم کنید و از سیستم یک ستونی یا دو ستونی استفاده کرده یا با تنظیمات اصلی کار کنید. علاوه بر این، ویجت‌های این برنامه ارزش امتحان کردن را دارند و البته آن‌قدر جذاب هستند که ممکن است تمام صفحه‌ شما را پر کنند، زیرا با آنها می‌توانید برای دیدن یادداشت‌ها یا فهرست‌هایتان فقط از یک اشاره استفاده کنید. حتی می‌توانید از کوچک‌ترین اندازه ویجت برای صفحه‌تان استفاده کنید تا جای زیادی را اشغال نکند. این که قفل دستگاهتان را باز کنید و با یک اشاره نگاهی سریع به یادداشت‌تان بیندازید، بی‌نظیر است.

اگر از ساعت‌های هوشمند اندرویدی نیز استفاده می‌کنید، بد نیست بدانید گوگل‌کیپ می‌تواند سیستم یادآوری‌اش را به ساعت‌تان منتقل کند و به این ‌ترتیب در موعد موردنظر کاری را که باید به شما یادآوری می‌کند. علاوه بر آن می‌توانید با فرمان صوتی به ساعت‌تان از آن بخواهید برایتان از اخطار مورد نظر یادداشت بردارد، زیرا این یادداشت در کیپ ذخیره خواهد شد.

فراتر از یادداشت‌برداری

یکی دیگر از قابلیت‌های کیپ ذخیره کردن صفحات وب است. برای این کار فقط کافی است روی قسمت «اشتراک» یا share و در مرورگر کروم اشاره کرده و آن را در کیپ ذخیره کنید و به این ترتیب لینکی از صفحه‌ مورد نظرتان را در کیپ خواهید داشت که با اشاره روی آن، به صفحه‌ اصلی هدایت خواهید شد. نکته‌ دیگری که نباید از یاد ببرید این است که اگر در بین یادداشت‌ها و فهرست‌هایتان دنبال مورد مخصوصی می‌گشتید، کافی است دسته‌ مربوط به آن را در قسمت جستجو وارد کرده یا بخشی از آن‌ را تایپ کنید. دسته‌بندی‌ها که قبلا به آن اشاره کردیم اینجا به کارتان خواهد آمد، پس با دقت دسته‌بندی کنید تا بعدا سرگردان نشوید و مجبور نباشید برای پیدا کردن یک مورد خاص، تمام یادداشت‌هایتان را نگاه کنید.

به نظر می‌رسد کیپ در آینده علاوه بر ارتقای امکانات مرتبط با دسته‌بندی یادداشت‌ها و تعداد رنگ‌ها، نام‌ها و زیر گروه‌ها را نیز افزایش دهد. البته یکی از خصوصیات منحصربه‌فرد کیپ این است که شما را خیلی درگیر کارهای سازمانی نمی‌کند و بیهوده وقت شما را برای سازماندهی بی‌مورد و اضافی یادداشت‌هایتان، اعم از صوتی یا تصویری تلف نمی‌کند؛ بنابراین هر آنچه در این سیستم ارتقا داده شود، تنها آسانی و سادگی کار با آن را افزایش داده و دردسر جدید برایتان ایجاد
نخواهد کرد.

دعوت Keep به صفحه‌ دسکتاپ

وقتی کیپ را با اپلیکیشن مرورگر کروم همراه کنید، متوجه می‌شوید این برنامه می‌تواند بسیار فراتر از آنچه به نظر می‌رسد در زند‌گی روزمره به کارتان بیاید. کافی است آدرس keep.google.com را در مرورگرتان وارد کنید تا نسخه‌ مناسب تلفن‌همراه یا تبلت‌تان را مشاهده و نصب کنید. می‌توانید Keep Chrome app را دانلود و نصب کنید که این یکی، برنامه را از مرورگر جدا کرده و آن را مانند یک برنامه‌ دسکتاپی با کارایی فوق‌العاده در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر آن، افزونه‌های مفید و متنوع زیادی در کروم طراحی شده است که با نصب آنها می‌توانید گزینه‌های بیشتری به کیپِ دسکتاپی‌تان اضافه کرده و از امکانات آنها سود ببرید.

یکی از افزونه‌های کارآمد کیپ، Category Tab است. شما با نصب این افزونه می‌توانید برای دسته‌بندی‌های رنگی یادداشت‌هایتان، نام‌های متفاوتی بگذارید. این افزونه به شما امکان دسترسی سریع‌ و آسان‌تری به دسته‌های متفاوت یادداشت‌هایتان می‌دهد. البته چنین سیستمی روی کروم یا اپلیکیشن اندروید قابل استفاده نیست و فقط روی وبسایت کیپ مهیاست.

جایی امن برای ایده‌های درخشان‌

در هری پاتر، دامبلدور خاطرات و حافظه‌اش را به محوطه‌ جادویی خاصی می‌سپرد تا ذهنش جای خالی کافی برای دیگر چیزها داشته باشد و از طرفی خیالش راحت بود که محتویات حافظه‌اش را جای مطمئنی نگه داشته و دیگر نیاز نیست برای یادآوری جزئیات به ذهنش فشار بیاورد، چون هرآنچه لازم دارد در محل مطمئنی ذخیره شده است. این همان اتفاقی است که با اندکی اغماض در کیپ می‌افتد. هر آنچه در لحظه به ذهن شما خطور می‌کند و هر آنچه ممکن است از یادتان برود، می‌تواند در جای امنی ذخیره شود. گاهی ایده‌ جالب و منحصر به‌فردی به سرتان می‌زند یا با دیدن اثری، طرحی نو در ذهن‌تان نقش می‌بندد و فقط به این دلیل ساده که کاغذ و قلم نداشته‌اید که آن‌ را جایی ثبت کنید، از یادتان رفته و بعدتر نیز هرچه به مغزتان فشار آورده‌اید، چیزی به یادتان نیامده است. وقتی استفاده از گوگل‌کیپ آن‌قدر آسان و سریع است که با چند اشاره‌ کوتاه می‌توانید ایده‌هایتان را ثبت کنید، چرا این کار را نکنید؟! از طرفی، تلفن همراه و تبلت، این روزها به یکی از همراهان همیشگی افراد تبدیل شده‌اند. همراهانی که هر لحظه و همه جا کنار شما هستند. شمایی که صحنه‌ای را می‌بینید و سریع با تبلت یا تلفن همراهتان از آن عکسبرداری می‌کنید، ممکن است نکته‌ای به نظرتان برسد که اگر در همان لحظه در کنار تصویر یادداشتش نکنید، دیگر فراموشتان شود؛ خب، گوگل کیپ برای همین وقت‌ها طراحی شده، امتحان کنید.

نسیم اسلامپور / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها