جام جم سرا: دانشمندان استرالیایی می‌گویند به کشفی نزدیک شده‌اند که دلیل علاقه‌مندی پشه‌ها به برخی افراد را بیش از افراد دیگر نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۵۵۷۲۱
کشف دلیل علاقه پشه‌ها به انسان

محققان دریافته‌اند که پشه‌های ماده نیش می‌زنند و اینکه نژادهای مختلف آنها از سلیقه‌های متفاوتی برخوردارند. با این حال، یک پژوهشگر دیگر مدعی شده که مصرف نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند فرد را برای برخی نژادهای پشه جذابتر کند.

دکتر کامرون وب بر این تصور است که تیمش توانسته جواب علمی‌تری برای آنچه برخی افراد را برای پشه‌ها وسوسه‌انگیزتر از سایرین می‌کند، شناسایی کند.

وی اظهار کرد: ما تصور می‌کنیم این امر به دی‌اکسید کربنی که ما بازدم می‌کنیم و همچنین ترکیب شیمیایی که آنها از پوست ما استنشاق می‌کنند، مرتبط است.

حدود ۵۰۰۰ استرالیایی در سال به بیماری عفونی منتقل‌شده از پشه موسوم به ویروس رودخانه رأس مبتلا می‌شوند. در حالی که افراد گاهی به روش‌های گیاهی مانند خوردن سیر و اجتناب از خوردن قند زیاد متوسل می‌شوند.

متخصصان توصیه می‌کنند که از خالی بودن باغچه‌هایشان از پشه با تخلیه گیاهان گلدانی و ظروف گیاهی اطمینان حاصل کنند. آنها همچنین توصیه می‌کنند که از مواد دافع پشه مانند دی‌ای‌ای‌تی استفاده کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها