معاون بهداشت وزیر بهداشت میزان دقیق اعتبارات حوزه بهداشت در سال 94 و پزشک خانواده را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۵۵۶۵۷

علی‌اکبر سیاری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: حوزه بهداشت وزارت بهداشت از چند محل اعتبار می‌گیرد که شامل اعتباری تحت عنوان ردیف سلامت شهری، ردیف سلامت روستایی، ردیف صندوق بیمه روستاییان، ردیف ارزش افزوده و ردیف پزشک خانواده شهری است. سیاری اظهار کرد: میزان ردیف یک درصد ارزش افزوده به‌طور کلی 2200 میلیارد تومان است که 1100 میلیارد تومان آن مربوط به حوزه بهداشت بوده، میزان اعتبار ردیف پزشک خانواده نیز 2027 میلیار تومان و ردیف صندوق بیمه روستاییان 1100 میلیارد تومان است.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های طرح تحول بهداشت، مهم‌ترین گام را بازسازی و تکمیل شبکه بهداشت روستایی، شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر و همچنین گسترش آن به شهرها و حاشیه‌ شهرها خواند و عنوان کرد: پوشش‌ مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای ساکنان حاشیه شهرها از جمله برنامه‌هایی است بر آن تاکید داریم. به این منظور جمعیتی حدود 9 میلیون نفر ساکن حاشیه شهرها هستند که در گام نخست، خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای این جمعیت پیش‌بینی شده است.

سیاری تقویت برنامه پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران را از دیگر برنامه‌های طرح تحول بهداشت و فراهم شدن زیرساخت‌ها را لازمه گسترش این برنامه خواند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ارتقای کیفیت زندگی در جامعه موجب کاهش هزینه‌های بیماری‌ها می‌شود و بی‌تردید این امر مختص آگاه‌سازی کادر جامعه پزشکی و پرستاری نیست بلکه کل مردم باید آگاه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها