۷ راهکار برای افزایش آرامش در زندگی

تست روان‌شناسی: چقدر در زندگی خود «آرامش» دارید؟

جام جم سرا: فرقی نمی‌کند دختر باشید یا پسر، اگر در آستانه ازدواجید باید با آگاهی کامل تصمیم بگیرید و البته باید بدانید که اولین شرط برای اینکه متوجه شوید آیا اصلا شخصیت شما به گونه‌ای هست که عاشق شوید، بررسی میزان اعتمادتان به دیگران است؛ اعتمادی که باعث می‌شود عشق به طرف مقابلتان بیشتر نمود یابد.
کد خبر: ۷۵۵۳۵۵
تست روان‌شناسی: سنجش میزان اعتماد و بی‌اعتمادی

در اهمیت تصمیم برای ازدواج همین را بدانید که خوشبختی شما در زندگی مشترک به میزان حساسیت به خرج دادن‌های منطقی شما و انتخاب معیارهای صحیح برای انتخاب همسر قبل از ازدواج است.
هرچند داشتن علاقه به تنهایی ضامن خوشبختی نیست اما برای داشتن زندگی مشترک باید معیارهای زیادی مانند هم کفو بودن در زمینه‌های اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و... بین دختر و پسر و خانواده‌هایشان وجود داشته باشد چراکه در غیر این صورت، عشق در سایه اختلافات اساسی هر روز کمرنگ‌تر خواهد شد و زندگی مشترک به سرانجامی غیر از شکست نخواهد رسید، اما علاقه بین زن و شوهر هم یکی از عوامل مهم برای تحمل سختی‌ها و درک احساس خوشبختی در زندگی مشترک است.
اولین شرط برای اینکه متوجه شوید آیا اصلا شخصیت شما به گونه‌ای هست که عاشق شوید، بررسی میزان اعتمادتان به دیگران است چراکه برای داشتن زندگی عاشقانه باید اعتماد دوطرفه در آن شکل بگیرد. اگر می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید عشق حقیقی را در زندگیتان تجربه کنید، باید به ۱۰ سوال آزمون روان‌سنجی ادامه پاسخ دهید.

در خور ذکر است که شما باید برای انتخاب گزینه «صحیح» یا «غلط» برای هر عبارت، اولین گزینه‌ای را انتخاب کنید که به نظرتان با روحیات شما سازگار‌تر است. بدین گونه نتیجه آزمون به واقعیت نزدیک‌تر خواهند بود.


ردیف عبارت: صحیح / غلط

۱ معمولابه دیگران پول قرض نمی‌دهم؛ زیرا از دشواری‌های زمان پس گرفتن پولم بیزارم.

۲ بیشتر افرادی که از دیگران انتقاد می‌کنند، می‌خواهند عیوب خودشان را پنهان کنند. آن‌ها در واقع اصلا نمی‌دانند چه می‌گویند.

۳ بیشتر مردم نظر و دیدگاه واقعیشان را زمانی که برایشان سود داشته باشد، پنهان می‌کنند و واقعیت وجودیشان را نشان نمی‌دهند.

۴ بیشتر مردم زمانی که وسیله‌ای از فردی قرض بگیرند و به آن صدمه‌ای کوچک و غیرقابل تحمل بزنند، مشکل ایجاد شده را پنهان می‌کنند و به قرض دهنده چیزی نمی‌گویند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

۵ بیشتر مردم بیش از حد به دیگران وابسته هستند و تنها راه پیشرفتشان را از طریق کمک‌های دیگران می‌دانند.

۶ خیلی راحت می‌توانم، دیگران را‌‌‌ رها کنم.

۷ اگر رئیس شرکتی که در آن فعالیت می‌کنم، بگوید که چون سود کمی داشته است نمی‌تواند به کارمندان پاداش بدهد، در صداقت رئیس شرکت شک می‌کنم.

۸ بیشتر افرادی که در مسئولیت‌های مهم مشغول به کار هستند از مراجعه کنندگان رشوه دریافت می‌کنند.

۹ دلیل موفقیت افراد موفق این است که افراد مهمی را می‌شناسند نه اینکه کارهای مهمی را به خوبی می‌توانند انجام دهند.

۱۰ مردم امروز نسبت به افراد نسل قبل کمتر به مسائل اخلاقی اهمیت می‌دهند و بیشتر به دنبال منافع شخصیشان هستند.


نحوه محاسبه امتیاز نهایی

حال که به همه سوالات این آزمون پاسخ داده‌اید، نوبت آن است که امتیازتان را محاسبه کنید. برای محاسبه امتیازتان برای هر سوال که گزینه «غلط» را انتخاب کرده‌اید، یک امتیاز برای خودتان در نظر بگیرید. مجموع امتیاز همه سوالات، امتیاز نهایی شما خواهد بود که باید عددی بین صفر تا ۱۰ باشد.


تحلیل آزمون

به گزارش موفقیت، اگر نمره آزمون شما:

* کمتر از ۴ باشد:
بیش از اندازه به همه چیز و همه کس مشکوکید. اعتماد کردن به دیگران برای شما دشوار است و به همین دلیل برای هر مسئله‌ای به خصوص در امور مهمی مانند انتخاب همسر، انتخاب شریک اقتصادی و... زمان بسیار زیادی می‌گذارید و شاید در ‌‌نهایت هم نتوانید انتخاب درستی داشته باشید. این ویژگی ممکن است در آینده برای شما مشکلاتی ایجاد کند و شما نتوانید به اندازه کافی با دیگران ارتباط اجتماعی برقرار کنید. در این وضعیت شما باید مهارت اعتماد منطقی به دیگران را در خودتان بالا ببرید که در ادامه نکاتی در این باره مطرح خواهد شد.

* بین ۵ تا ۷ باشد:
میزان اعتماد شما به دیگران در حد میانه است. در واقع شما می‌دانید که در چه کارهایی می‌توانید به دیگران اعتماد کنید و در چه کارهایی خیر. با این حال، به نظر می‌رسد شما از ارتباط‌های جدید با مردم استقبال می‌کنید و برای اینکه بتوانید به کسی اعتماد کنید صبر می‌کنید تا او را بهتر بشناسید. در چنین وضعیتی، شما اولین شرط برای عاشق شدن را دارید و می‌توانید به خودتان امیدوار باشید.

* بین ۸ تا ۱۰ باشد:
باید گفت شما خیلی سریع به دیگران اعتماد می‌کنید و به همین دلیل، بسیار برایتان اتفاق افتاده است که در کارهای کوچک و بزرگ به فردی اعتماد کرده‌اید، اما بعد از آن از اعتماد خود پشیمان شده‌اید. باید قبل از اعتماد به دیگران شناخت کافی از روحیات فرد مورد نظر داشته باشید و صحت و سقم آنچه ادعا می‌کند را دریابید. داشتن چنین روحیه‌ای به مرور زمان، حس اعتماد به دیگران را از شما می‌گیرد و مشکلات زیادی برایتان ایجاد می‌کند.


بی‌اعتمادی و عشقی که از زندگی مشترک رنگ می‌بازد

دختر و پسرهایی که در آستانه ازدواجند، آرزو دارند با انتخاب منطقی و اصولی همسر برای خودشان زندگی عاشقانه‌ای را پایه ریزی کنند. رسیدن به این آرزو جز با دقت در انتخاب معیار‌ها، بررسی آن‌ها و برخورداری از مهارت‌های شروع زندگی مشترک امکان پذیر نیست. همان طور که می‌دانید اولین قدم برای درک احساس عشق، داشتن اعتماد واقعی است و افرادی که مدام با شک‌های بی‌دلیل درگیر هستند، نمی‌توانند عاشق همسرشان شوند.


شناخت صحیح همسر قبل از ازدواج

توصیه اول ما به شما این است که قبل از ازدواج، طرف مقابلتان را به خوبی ارزیابی کنید و با دقت بالا، تمام جنبه‌های مهم شخصیتی وی را بررسی کنید تا قبل از رفتن زیر یک سقف، اعتماد کامل به همسرتان داشته باشید چراکه در غیر این صورت اولین شرط برای عاشق شدن؛ یعنی اعتماد کامل به همسرتان را ندارید. با این حال در ادامه این مطلب راهکارهایی برای مقابله با شک‌های بی‌دلیل به همسر مطرح می‌شود تا علاوه بر بالا بردن مهارت اعتماد به او، نتیجه‌اش داشتن زندگی مشترک عاشقانه‌تر برای شما باشد.


بی‌اعتمادی عشق را می‌کشد

زندگی ایده آل می‌نویسد: وقتی زن و شوهری همدیگر را دوست دارند، به هم عشق می‌ورزند و به هم اعتماد دارند، اما از لحظه‌ای که شک و نداشتن اعتماد در رابطه زن و شوهری به وجود می‌آید، ذره ذره عشق بین آن‌ها رو به زوال می‌رود و از بین می‌رود و ۲ طرف از هم دور می‌شوند.


آسیب بزرگ بی‌اعتمادی به همسر

اگر از ابتدای زندگی مشترک، شروع به کنترل همسرتان کنید از ترس اینکه مبادا او روزی نسبت به شما غیر متعهد شود، در واقع ناخودآگاه او را به سمت غیرمتعهد شدن سوق می‌دهید؛ یعنی آن قدر کنترل‌های شما، همسرتان را از شما دور می‌کند که ممکن است به سمت غیرمتعهد شدن هم برود.

اگر همیشه ترس از دست دادن همسرتان را دارید باید از‌‌ همان ابتدا و در مراسم‌های خواستگاری آن قدر او را خوب بشناسید تا با توجه به شخصیت او این ترستان برطرف شود از سوی دیگر، پس از زندگی مشترک آن قدر در رابطه و زندگی مشترک خود، عشق و محبت بگذارید که همسرتان در این باره کمبودی احساس نکند.


حذف احساس بی‌اعتمادی

این روز‌ها وقتی با بعضی آدم‌ها حرف می‌زنیم، متوجه می‌شویم که ترس و نگرانی پشت حرف‌ها و رفتار‌هایشان وجود دارد. در حقیقت آن‌ها از یک چیزی نگران هستند. وقتی این نگرانی‌ها وارد زندگی مشترک شود فرد برای اینکه از آن‌ها خلاص شود، شروع می‌کند به کنترل طرف مقابل. با این رفتار‌ها فرد می‌خواهد صورت مسئله را در بیرون پاک کند و به سراغ حل مسئله در درون خودش نمی‌رود. در واقع افرادی که سوءظن‌های زیادی دارند و کنترلگر هستند، در بیرون نباید به دنبال چاره باشند بلکه باید درون خودشان را درست کنند.


روش برخورد با شک

گاهی پیش می‌آید که به همسرتان شک می‌کنید و دلایلی دارید که شکتان درست است. در این حالت باید با توجه به موضوع و شخصیت وی، راه حل مناسبی را پیدا کنید. سپس در صورت مطمئن شدن از ماجرا، موضوع را با همسرتان مطرح کنید و از او توضیح بخواهید و ۲ نفری مشکل را حل کنید و اگر نشد با بزرگ‌تر یا مشاوری موضوع را مطرح کنید، اما اگر مطمئن شدید که شک شما اشتباه است باید روی خودتان کار کنید تا کاملا موضوع را فراموش کنید. (خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲
0000
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
۱
۰
خوب بود
Palwasha
-
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
۰
۰
تست من شماره 4 یعنی بی اعتماد هستم

نیازمندی ها