نقش ایران در منطقه افزایش می یابد

5 پیش بینی برای خاورمیانه 2015

عبادی: 2015، سال آزادی همه اراضی عراق است

همزمان با ضربات میدانی وارد آمده بر داعش، نخست‌وزیر عراق در اولین روز سال جدید میلادی در بازدید از شهر الضلوعیه که توسط ارتش و نیروهای مردمی آزاد شده است، گفت که سال 2014 از سخت‌ترین سال‌هایی بود که مردم این کشور آن را پشت‌سر گذاشتند و سال جدید میلادی، سال پاکسازی کامل اراضی عراقی از داعش و بازگشت همه مهاجران عراقی به وطنشان خواهد بود.
کد خبر: ۷۵۵۱۷۲

به گزارش تسنیم و به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، حیدرالعبادی از همه مردم عراق خواست تا برای شکست دادن داعش به کمک ارتش این کشور بیایند.

در همین باره دفتر العبادی نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد، آزادسازی الضلوعیه سرآغازی بر شکست‌های بیشتر گروه تروریستی داعش است و از همگان خواست تا نیروهای امنیتی را در جنگ علیه تروریست‌ها تا پیروزی نهایی حمایت کنند. از سوی دیگر ارتش عراق به مقابله با داعشی‌ها در چند استان ادامه داد و حمله داعش‌ها را به منطقه جریفی و سجر در الانبار دفع کرد و توانست چند منطقه را در موصل آزاد کند. نیروهای ارتش عراق توانستند جاده قدیمی بغداد به شهرهای کرمه و فلوجه را در الانبار پاکسازی کرده و شماری از تروریست‌ها از جمله چینی، مصری و اتباع کشورهای مختلف عربی را به هلاکت برسانند. شبکه المنار در عراق گزارش داده است: ارتش عراق در پیشروی به سوی پایگاه‌های داعش در غرب بغداد به موفقیت جدیدی دست یافته است. کارخانه سیمان بین کرمه و فلوجه در استان الانبار به کنترل ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی درآمده است.

خبر دیگری حاکی است، جنگنده‌های ائتلاف با مشارکت نیروهای عراق، محل تجمع نیروهای داعش را در موصل هدف قرار دادند. در بین کشته‌شدگان این هجوم 15 نفر از سرکردگان داعش مشاهده می‌شوند. وزارت دفاع عراق نیز از آزادسازی چهار روستای وابسته به شهرستان مخمور در جنوب موصل خبر داد. در پی حملات ارتش و نیروهای مردمی عراق به مواضع گروهک تروریستی ـ تکفیری داعش در استان الانبار، حدود 130 تروریست به هلاکت رسیدند. در چنین شرایطی، نوری المالکی، معاون رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد: وجود خارجی‌ها در عراق پایان یافته و حزب بعث هیچ‌گاه باز نخواهد گشت. به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از پایگاه اینترنتی «المسله»، وی تصریح کرد: «باید با اقداماتی که به هدف تقسیم عراق و تضعیف دولت انجام می‌شود، مقابله کرد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها