آخرین نسخه اندروید برای نکسوس 7 بسیار مفید بوده است

تجربه اندروید 5.1 در نکسوس 7

اندروید نسخه 5 یا lolipop (آب‌نبات چوبی) با مشکل استفاده بیش از حد از رم روبرو بوده است و در پچ جدید قرار است این مشکل حل شود.
کد خبر: ۷۵۵۰۰۸
مصرف بالای رم در اندروید5، این آب‌نبات نشتی دارد

جام جم کلیک: در اصطلاح کامپیوتری زمانی که یک نرم‌افزار به‌صورت نامتناسب از حافظه یک دستگاه استفاده می‌کند، اصطلاح memory Leak یا نشتی داشتن در بخش حافظه (با اشاره به هدر رفتن رم) مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این میان نسخه پنجم محبوب‌ترین سیستم‌عامل همراه جهان یعنی اندروید lollipop یا آب‌نبات چوبی با این مشکل روبرو بوده است.

بسیاری از سیستم‌هایی که از نظر سخت‌افزاری اندروید 4.4 یا کیت کت را به‌صورت کاملا روان اجرا می‌کردند با ارتقاء به اندروید 5 با بحران روبرو شده‌‌اند، برای نمونه تبلت نکسوس 7 با یک گیگابایت رم و پرازنده 4 هسته‌ای خود به‌هیچ‌عنوان نتوانسته‌ است تا در اجرای اندروید 5 موفق باشد و بسیاری از میزبانان اندروید 5 با مشکلی مشابه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در این میان شرکت گوگل با آگاهی از این موضوع قصد دارد تا با عرضه بسته به‌روزرسانی جدید برای سیستم‌عامل اندروید نسخه 5، این مشکل را حل کند. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که این نسخه از اندروید به حداقل 1.3 گیگابایت رم نیاز دارد و همین امر نیز استفاده از آن را دشوار ساخته است ولی با عرضه بسته به‌روزرسانی جدید می‌توان شاهد کاهش این رقم به میزانی زیر 1 گیگابایت بود.

البته در بسته به‌روزرسانی پیش‌رو، تنها تغییر به مصرف رم مربوط نخواهد بود و موارد زیادی در راستای اجرای بهتر این سیستم‌عامل تغییر خواهند کرد. این نسخه از اندروید قرار است با شماره کد 5.01 به کاربران عرضه شود ولی هنوز زمان قطعی برای عرضه این بسته اعلام نشده است و برای این موضوع باید منتظر اعلامیه‌های رسمی گوگل بمانیم.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها