تاکید یک متخصص درباره تغذیه در ماه رمضان

هشدار! از نگهداری و مصرف مجدد حلیم افطار خودداری کنید

جام جم سرا: حلیم یکی از علائق غذائی بسیاری از افراد است و از آنجا که این روز‌ها با زیاد شدن مشغله‌های کاری و نداشتن فرصت کافی، بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند حلیم آماده را از بیرون بخرند یا از پودر آن برای کاهش زمان تهیه حلیم در منزل استفاده کنند، ضروری به نظر می‌رسد که هنگام خرید حلیم یا پودر آن نکاتی بهداشتی را در نظر داشته باشند.
کد خبر: ۷۵۴۹۹۵
۷ توصیه درباره حلیم و پودر آمادۀ آن

هنگام خرید حلیم یا پودر آماده آن به این نکته‌ها دقت کنید:

۱. ظاهر مغازه، بهداشت کارکنان، داشتن کارت و مجوز بهداشت و...
۲. حلیم نباید در ظروف یکبارمصرف طلقی یا پلاستیکی ریخته شود زیرا فقط مواد غذایی با دمای پایین‌تر از ۴۵ تا ۴۰ درجه را می‌توان در این ظرف‌ها ریخت درحالی که دمای حلیم بیش از ۴۵ درجه سانتی‌گراد است. ظروف یکبارمصرف ساخته شده از گرانول پلی‌پروپیلن برای نگهداری موادغذایی داغ مانند آش و حلیم بهترند و می‌توان مواد غذایی با دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد را هم در آن‌ها ریخت.

۳. حلیم را به مقدار کم بخرید و حتما بلافاصله پس از خرید آن را در ظروف چینی یا شیشه‌ای بریزید. با این کار احتمال ایجاد واکنش‌های شیمیایی بین غذا و ظرف کاهش می‌یابد.

۴. هدف از کاهش آب حلیم‌های آماده در صنعت، کاهش احتمال رشد میکروب‌هاست بنابراین پس از بازکردن بسته، پودر را کاملا مصرف کنید و به هیچ وجه بقیه آن را برای وعده دیگر نگه ‌ندارید زیرا با جذب رطوبت محیط، زمینه برای رشد میکروب‌‌ها فراهم می‌شود.

۵. اگر پودر آماده حلیم، حالت کلوخ و به هم چسبیده دارد، نباید آن را مصرف کرد زیرا ممکن است این حالت به دلیل کپک‌زدگی باشد و معمولا فقط زمانی که تاریخ انقضای محصول می‌گذرد، این اتفاق می‌افتد.

۶. برخی خانم‌ها با آنکه از پودر آماده حلیم استفاده می‌کنند، مواد اولیه حلیم خانگی را نیز به آن اضافه می‌کنند. این کار باعث به اصطلاح پر ملات شدن این غذا می‌شود.

۷. اگر به فشارخون بالا مبتلا هستید، در مصرف پودرهای آماده محتاط باشید چون سدیم طعم‌دهنده منوسدیم گلوتامات که به این پودر‌ها افزوده می‌شود و نمک این محصول، برای افراد مبتلا به فشارخون بالا می‌تواند مضر باشد. (همشهری)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها