با وجود برنامه‌ای به نام Pixel Battery Saver قرار است کنترل صفحه نمایش AMOLED را در دست بگیریم و آن را مجبور کنیم که کمتر مصرف کند.
کد خبر: ۷۵۴۴۶۱
نرم‌افزار موبایل: افزایش شارژ باتری با خاموش کردن پیکسل‌های صفحه‌نمایش

به گزارش جام جم کلیک: تقریبا هر چند روز یک بار مقاله یا مطلبی از روش‌های کاهش مصرف دستگاه‌های هوشمند می‌خوانیم. مشخص است که این مساله اهمیت ویژه‌ای دارد و یکی از نگرانی‌های همیشگی کاربران است. روش‌های زیادی تا به‌حال برای این کار معرفی شده‌اند که بیشتر آن‌ها بهینه سازی برنامه‌ها بوده و در واقع به بخش نرم‌افزار پرداخته‌اند، اما این بار با وجود برنامه‌ای به نام Pixel Battery Saver قرار است کنترل صفحه نمایش AMOLED را در دست بگیریم و آن را مجبور کنیم که کمتر مصرف کند.

همان‌طور که مطلع هستید آمولدها از نور پس زمینه استفاده نمی‌کنند و آن‌ها را به سیاهی عمیقی که از طریق خاموش کردن پیکسل‌ها بدست می‌آورند، می‌شناسند. همین ویژگی هم باعث شده که PBS وارد عمل شده و با اضافه کردن مش سیاه روی صفحه به شما امکان تنظیم عمق سیاهی را بدهد و بنابراین نیمی یا بیشتر پیکسل‌ها را خاموش کرده و انرژی مصرفی را کمتر کند. مشخصا این کار کیفیت محتوای به نمایش درآمده را کاهش می‌دهد، ولی اگر بتوانید این تنظیمات را درست انجام دهید، هنوز هم می‌توانید از کیفیت مناسب لذت ببرید.

با توجه به عملکرد این برنامه می‌توان متوجه شد که نیازی نیست تا PBS همیشه در حال اجرا باشد و فقط در زمان‌هایی که باتری رو به اتمام است باید وارد عمل شد.

اگر دستگاه‌تان مجهز به یک صفحه نمایش آمولد است، حتما PBS را دانلود کنید.

دانلود رایگان نرم‌افزار Pixel Battery Saver برای اندروید

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها