با حضور وزرای دفاع دو کشور صورت گرفت

امضای یادداشت تفاهم دفاعی ایران و عراق

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

حمایت از عراق، راهبرد امنیتی ایران در منطقه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از ارتش و نیروهای مسلح عراق را بخشی از راهبردهای دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه می دانیم.
کد خبر: ۷۵۳۹۰۹
حمایت از عراق، راهبرد امنیتی ایران در منطقه است

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ حسین دهقان در مذاکرات با همتای عراقی خود با اشاره به همبستگی های عمیق فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و قومی میان دو ملت و تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های دفاعی ، نظامی میان دو کشور گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از ارتش و نیروهای مسلح عراق را بخشی از راهبردهای دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه می دانیم.

وی افزود: حمایت از وحدت و تمامیت ارضی عراق ، توسعه مردم سالاری بر اساس ساز و کارهای پیش بینی شده در قانون اساسی ، برقراری کامل امنیت و کمک به پیشرفت همه جانبه عراق از جمله سیاست های اصولی و پایدار جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود .

سردار دهقان با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به عراق فراقومی است، گفت: همه افراد این کشور باید در روند و ساختار سیاسی منطبق بر قانون اساسی عراق نقشی سازنده و موثر داشته باشند.

وی با تبریک پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با تروریست های تکفیری داعش افزود: عمیقا معتقدم با شکل گیری اجماع ملی در عراق برای مقابله با تروریسم، حماسه ای تاریخی شکل گرفته و امیدواریم روند پاکسازی مناطق آلوده عراق از لوث وجود تروریست ها با همین شدت و قوت ادامه یابد .

انتقاد از اقدامات یکجانبه گرایانه

وزیر دفاع با انتقاد از اقدامات یکجانبه گرایانه به بهانه مبارزه با داعش و تروریسم گفت : اینگونه اقدامات می تواند به استمرار بقاء و تقویت ریشه های تروریسم در منطقه کمک بیشتری کند؛ هرگونه اقدامی در عراق و سوریه باید با هماهنگی کامل دولت مرکزی در این کشورها باشد .

سردار دهقان با تقبیح هرگونه رفتاری که انسجام را در عراق تضعیف و یا رویکردی تجزیه طلبانه را به ذهن متبادر می کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سقوط رژیم بعثی ، حامی دولت در این کشور بوده و بر حضور و مشارکت همه طرف ها در روند سیاسی عراق تاکید داشته است .

تجلی صداقت راستین ایران

وزیر دفاع عراق نیز با تشکر از دعوت و میزبانی خوب وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و ابراز خرسندی از سفر و دیدار با وزیر دفاع کشورمان گفت: حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران احساسی بسیار خوب و برادرانه در بین نیروهای مسلح ، دولت و ملت عراق نسبت به دولت ، ملت و نیروهای مسلح ایران به وجود آورده است .

دکتر خالد متعب یاسین العبید افزود : ما چشم امید به همکاری با کشور دوست و برادر ایران بسته ایم و توسعه حمایت از نیروهای مسلح عراق را یک ضرورت استراتژیک می دانیم .

وی گفت : ما بر گسترش مناسبات با ایران تاکید داریم و معتقدیم توسعه روابط ایران و عراق در راستای منافع دو ملت است .

خالد العبیدی با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم گفت: مواضع و اقدامات ایران در حمایت از عراق یک رویداد تاریخی است که اراده و صداقت راستین ایران را جلوه گر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها