وزیر ورزش با حضور در کمپ تیم ملی با کی‌روش و بازیکنان صحبت کرد

شرایط استفاده از بازیکنان سرباز در تیم‌ ملی

تمرین دیروز تیم ملی با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد و محمود گودرزی پیش از اعزام تیم به جام ملت‌های آسیا با بازیکنان و کادر فنی به صحبت نشست.
کد خبر: ۷۵۳۱۳۲

حضور گودرزی در تمرین صبح در حالی بود که با تشخیص کی‌روش ملی‌پوشان پشت‌درهای بسته و بدون حضور خبرنگار و عکاس تمرین کردند. به همین دلیل همه صحبت‌های ردوبدل شده میان گودرزی و ملی‌پوشان از قول رئیس روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان نقل شد. مازیار ناظمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با صمیمانه توصیف کردن این دیدار خاطرنشان کرد: آقای گودرزی ابتدا روز جمعه قصد داشت به دیدار ملی‌پوشان برود اما با توجه به این که بازیکنان مشغول معرفی خود به کادر فنی بودند این فرصت مهیا نشد. بنابراین با توجه به این که وزیر تاکید داشت ملی‌پوشان را پیش از اعزام ببیند برنامه به روز شنبه موکول شد.

ناظمی با بیان این‌که وزیر گفت‌وگوی خوبی با کارلوس کی‌روش و بازیکنان داشت، افزود: آنچه در جلسه رخ داد آگاهی وزیر از شرایط تیم ملی بود. در این دیدار علاوه بر کارلوس کی‌روش، بازیکنانی چون سردار آزمون، سروش رفیعی و جواد نکونام صحبت‌هایی را مطرح و مشکلاتشان را بیان کردند. حتی مشکلاتی درباره اعزام بازیکنان وجود داشت که آنها این مطالب را بازگو کردند. محمود گودرزی هم ابراز امیدواری کرد که با حسن نظر و همکاری مسئولان محترم نیروهای مسلح، مشکل ملی‌پوشان مشمول حل شود. بحثی که مطرح است این‌که همه اقشار حمایت همه‌جانبه‌ای از تیم ملی داشته باشند و در این جلسه روی این موضوع بسیار تاکید شد.

در همین باره عنوان شد در تاریخ بیست و سوم آذر ماه، وزارت ورزش و جوانان در نامه‌ای به سرلشگر دکتر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، پیشنهاد داده بود، چنانچه صلاح می‌دانند به چند بازیکن مورد نظر کادر فنی تیم ملی اجازه دهند این تیم را فقط در جام ملت‌های آسیا همراهی کنند.

البته ظاهرا برای همراهی حضور بازیکنان سرباز در تیم ملی شروطی وجود دارد که باید قبل از هر مساله‌ای محقق شود. سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در مورد این‌که وزارت ورزش اعلام کرده برای چهار بازیکنی که کارت معافیت‌شان باطل شده با نظام وظیفه نامه‌نگاری کرده است، به فارس گفت: مهرداد پولادی، حسین ماهینی، سروش رفیعی و شجاع خلیل‌زاده، 4 بازیکنی بودند که نامه آنها به نظام وظیفه ارسال شد. ما برای فدراسیون فوتبال دو شرط گذاشتیم و این‌که ابتدا این افراد به طور رسمی از مردم به دلیل تخلفی که کردند، عذرخواهی کنند و دوم این‌که فدراسیون فوتبال نام پولادی را از تیم‌ملی خط بزند و برای سایر بازیکنان درخواست بدهد. به هرحال این افراد تخلفاتی کرده‌اند و باید تاوان آن را هم بدهند.

در همین رابطه مهرعلی باران چشمه رئیس سازمان تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح هم به مهر گفت: همه به دنبال این هستیم تا به تیم ملی کشورمان کمک کنیم و بازیکنان فوتبال نیز از این قاعده مستثنا نیستند، اما نکته اصلی این است که وقتی بازیکنی به سن مشمولیت می‌رسد، باید تکلیفش مشخص شود و ورزشکارانی که تکلیف نظام وظیفه‌شان مشخص نشده است، نمی‌توانند در تیم ملی بازی کنند. باران‌چشمه درخصوص وضع مهرداد پولادی نیز تاکید کرد: پولادی تا زمانی که به ایران بازنگردد و وضع سربازی‌اش را مشخص نکند، حق بازی در تیم ملی ندارد.وی در پاسخ به این سوال که آیا در این خصوص کارلوس کی‌روش را توجیه کرده‌اید، یا خیر، تصریح کرد: وظیفه توجیه کی‌روش به گردن فدراسیون است نه ما، اما کارلوس کی‌روش نمی‌تواند غیرمنطقی عمل کند و ما موظف هستیم که طبق قانون کشور عمل کنیم. رئیس سازمان تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح در پایان گفت: امیدواریم هر چه زودتر وضع بازیکنان مشمول مشخص شود و آنها به قانون احترام بگذارند تا بتوانند در تیم ملی بازی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها