وعده تازه آموزش و پرورش

تجهیز 75 هزار کلاس به بخاری استاندارد، سال آینده

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: با تخصیص کامل بودجه در نظر گرفته شده برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد، امسال 75 هزار کلاس درس باقی می‌ماند که امید است با بودجه 94 این میزان کلاس نیز مجهز شود.
کد خبر: ۷۵۱۹۵۰

به گزارش مهر، مرتضی رئیسی افزد: امسال اگر تمام بودجه یعنی 300 میلیارد تومان به طور کامل پرداخت شود، 47 هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز خواهد شد؛ یعنی 75 هزار کلاس درس تا پایان سال مالی‌93 به سیستم حرارتی استاندارد مجهز شده و با بخاری نفتی خداحافظی خواهند کرد.

به گفته وی، آمار سال 1392 نشان می‌دهد که باید 150 هزار کلاس درس که در مناطق سردسیر واقع شده و نیازمند سیستم حرارتی دائم با سیستم موتورخانه و شوفاژ و همچنین پکیج‌های حرارتی و رادیاتور هستند، هرچه سریع‌تر مجهز شوند.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر ضرورت تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد افزود: بی‌توجهی به این مهم تاکنون حوادث بسیاری را آفریده از این رو برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی باید بحث تجهیز مدارس به سیستم حرارتی استاندارد جدی گرفته شود.

رئیسی با بیان این‌که بخشی از مدارسی که در دهه اول و دوم پس از پیروزی انقلاب ساخته و عمدتا در مناطق روستایی کشور واقع شده است، از سامانه گرمایشی حرارت مرکزی برخوردار نیست، یادآور شد: سامانه گرمایش بسیاری از مدارس کشور با استفاده از بخاری نفتی و گازی تامین می‌شود که برای رفع این معضل نیازمند اعتبارات کافی هستیم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با یادآوری تاکید سازمان نوسازی مدارس بر استفاده مدارس از سیستم گرمایشی استاندارد، عنوان کرد: حال اگر مدارسی مجبور هستند در کوتاه‌مدت از بخاری استفاده کنند، حتما باید از بخاری کاربراتوری دارای مهر استاندارد استفاده کنند.

وی با بیان این‌که استفاده از بخاری‌های کاربراتوری با استانداردهای موردنظر آموزش وپرورش فاصله دارد، خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که همه کلاس‌های درس کشور که نیازمند سیستم حرارت دائم بوده و فاقد سیستم حرارت مرکزی هستند، مجهز به سامانه حرارتی مرکزی شوند. رئیسی ادامه داد: با برنامه‌ریزی سازمان نوسازی در مدارس بزرگ سیستم موتورخانه و شوفاژ اجرا شده و در مدارس کوچک‌تر از پکیج‌های حرارتی و رادیاتور استفاده خواهد شد. وی با یادآوری مصوبه سال گذشته مجلس درباره تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس ابراز کرد: در سال گذشته 146 میلیارد تومان پرداخت شد که با آن میزان پرداختی از سوی خزانه کشور 28 هزار و 500 کلاس درس استانداردسازی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها