بر اساس گزارش شورای امنیت اعلام شد

حضور ۳۰ هزار تروریست از ۱۰۰ کشور در گروه داعش

رسانه‌های انگلیسی نوشتند که یکی از اتباع زن این کشور که پیش از این عضو یک گروه موسیقی راک بوده، ضمن پیوستن به داعش برای این گروه نیرو جمع می‌کند.
کد خبر: ۷۵۱۸۰۲
زنی که برای داعش نیرو جمع می‌کند

به گزارش مشرق، رسانه‌های انگلیسی اخباری را درباره «سالی جونز» زن 45 ساله انگلیسی منتشر کرده‌اند که به رقه در سوریه رفته‌ است و ضمن پیوستن به داعش با استفاده از رسانه‌ها تلاش می‌کند تا برای این گروه نیرو جمع کند.

روزنامه انگلیسی «ساندی‌تایمز» در این مورد نوشت که از سالی جونز در شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایی متفاوتی منتشر شده است. در یکی از این عکس‌ها که مربوط به اوایل دهه 90 می‌شود وی بی حجاب در حال گیتار زدن است و در کنار آن عکس دیگری وجود دارد که او را با حجاب و روبند نشان می‌دهد.

جونز پیش از پیوستن به داعش در خانه‌ای زیر نظر خدمات اجتماعی زندگی می‌کرد و در دهه 90 عضو یک گروه موسیقی پانک- راک بود که پس از پیوستن به داعش نامش را به «سکینه حسین» تغییر داده است.

وی یکی از بیش از 2 هزار و 500 غربی است که کشورشان را برای پیوستن به داعش ترک کرده‌اند که عده قابل توجهی از آنان را جوانان تشکیل می‌دهند و برای جذاب نیرو برای داعش فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، فیس‌بوک، واتس‌آپ و.... را پیگیری می‌کنند.

لطف نظام در حق موسوی و کروبی

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان حصر موسوی و کروبی را لطف نظام در حق این افراد دانست و گفت: در سال 88 اقدام علیه امنیت ملی بیشترین و خسارت به اموال عمومی کمترین مصادیق مجرمانه است که در قانون مجازاتِ اقدام علیه امنیت ملی تا اعدام هم هست.

عباسعلی کدخدایی در گفت و گو فارس با اشاره به اینکه موسوی حاضر نشد برای پذیرش نتیجه بازشماری تعهد مکتوب بدهد گفت: آقای آقامحمدی گفت من با آقای موسوی صحبت کردم و ایشان چند شرط را گفته که اگر این کارها انجام شود من می‌پذیرم، واقعاً خیلی برای ما دشوار بود اما گفتیم اگر چنین مسأله‌ای هست مشروط بر اینکه به صورت مکتوب به ما تعهد دهید که اگر در بازشماری تخلف عمده و تغییر محسوس احساس نشد، شما نتیجه انتخابات را می‌پذیرید، لذا گفتیم در این صورت ما حاضر خواهیم بود این کار را انجام دهیم که ایشان نپذیرفت و ارجاع کرد به نمایندگانش و نمایندگان او نیز نپذیرفتند.

وی در باره بحث تقلب در انتخابات نیز اظهار کرد: وقتی می‌گوئیم تقلب اتفاق افتاده است باید قبول کنیم که 400 هزار نفر حدوداً از وزارت کشور درگیر هستند و مشابه آن نیز از شورای نگهبان درگیرند تقلب کرده‌اند.. علاوه بر این نهادهای نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی و پشتیبانی نیز درگیر انتخابات هستند یعنی کل کشور باید با هم توافق کنند تا رأی آقای زید را عمرو بخوانند؛ این اصلاً امکان‌پذیر نیست و این مطلبی است که خود افرادی هم که در زمانی معترض بودند، در جایی گفته‌اند، مانند نماینده آقای موسوی(آقای آخوندی) که در محضر حضرت آقا در جلسه 26 خرداد 88 اعلام کرد که ما مطمئن هستیم که تقلب امکانپذیر نیست، نه اینکه اتفاق نیفتاده است بلکه امکان‌پذیر نیست اما ایشان بی‌انصافی کرد و این مسأله را در رسانه‌ها مطرح نکرد. در حالی که باید در رسانه‌ها نیز اعلام می‌کرد که امکان تقلب وجود ندارد.

رسوایی مفتی سرشناس سعودی

در ادامه رسوایی مفتی‌های وهابی، عکس‌های لو رفته احمد الغامدی، رئیس سابق "شورای امر به معروف و نهی از منکر" مکه در آغوش زنی ایتالیایی در رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تصاویر جدید منتشر شده از "احمد الغامدی" رئیس سابق "شورای امر به معروف و نهی از منکر" مکه، رسوایی دیگری را برای مفتی‌های وهابی به دنبال داشت.

سایت خبری "سما" سوریه در این‌باره گزارش داد؛ این عکس‌های لو رفته از الغامدی وی را در کنار خانم بی‌حجاب ایتالیایی نشان می‌دهد که طی سفرش به این کشور با او آشنا شده‌ است.

این عضو سابق شورای امر‌ به‌ معروف عربستان در توجیه این رسوایی خود گفت: من سال پیش برای تبلیغ دین و اقامه نماز‌جمعه به ایتالیا رفته و با این زن آشنا شدم.

خودکشی زنان ایزدی برای رهایی از داعش

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که اقدام گروه تروریستی داعش در بردگی گرفتن جنسی زنان و دختران ایزدی باعث شده است که آنها دست به خودکشی بزنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل در گزارش خود آورده است: بیشتر این دختران که در بازار النخاسه داعش برای خرید و فروش عرضه می شوند، به سن بلوغ نرسیده اند و با وجود اینکه در بین آنها دختران نوجوان هستند اما آنها نیز از این برده گی در امان نمانده اند.

"دوناتیلا روویرا" مشاور ارشد بحرا ها در سازمان عفو بین الملل در این گزارش گفت: عمر بسیاری از دختران جوانی که قربانی بردگی جنسی شده اند، 14 یا 15 سال یا کمتر است.

این گزارش افزود: یک دختر جوان به نام جیلان 19 ساله از ترس مورد تجاوز قرار گرفتن خودکشی کرده است. این مطلب را خواهر این دختر بیان کرد.

یکی از زنان ایزادی ربوده شده توسط گروه داعش که بعدا توانست از دست این گروه فرار کند، این حادثه را تایید می کند.

وی گفت: "یک روز، به ما لباس هایی نظیر لباس های رقص دادند و از ما خواستند که دوش بگیریم و این لباس ها را به تن کنیم. جیلان در حمام خودکشی کرد".

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها