
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
مهیمنی میگوید: در فصل پاییز و زمستان مخاطب برنامه عصرگاهی چه در تلویزیون و چه در رادیو به مراتب بیشتر از فصلهای دیگر سال است، چرا که در این زمانها بیشتر مردم در حال برگشت به خانه و علاقهمند شنیدن برنامههایی هستند که ضمن اطلاعرسانی فضای مفرحی را نیز برایشان فراهم کند.
حمید یزدانی ابیانه نیز بعد از تائید صحبتهای مهیمنی میگوید یک برنامه برای موفقیتش باید از زبان مردم سخن گوید و شنونده عام را اعم از راننده، خانهدار و متخصص مد نظر قرار دهد.
وی که سابقه دیرینهای در رسانه دارد، تصریح میکند، اگر این برنامه بتواند به شکل مستقل عمل کند و از گوشه و کنار برنامههای جانبی به آن ورود پیدا نکند، میتواند موفقتر عمل کند.
وی در ادامه دلایل موفقیت برنامه را اتحاد و یکی بودن عوامل گروه میداند و میگوید: اگر به برنامهسازان انگیزههای بیشتری داده شود، میتوانند برنامههای بهتری را به مخاطب ارائه دهند.
ابراهیم صابرینژاد مدیر گروه خانواده رادیو ایران نیز که در گوشهای از استودیو ایستاده بود، میگوید: برنامه عصرانه رادیو ایران با عنوان کوچه رادیو چند سالی بود که با کیفیتی مناسب پخش میشد. عنوان آن برنامه هم بیانگر این بود که گروه برنامهساز و مدیریت شبکه توجه خاصی به رسانه رادیو دارند، اما ضرورت توجه بیشتر به ماموریت شبکه رادیویی ایران ما را بر آن داشت عنوانی انتخاب کنیم که همه احاد مردم در آن سهم داشته باشند.
صابرینژاد در ادامه میافزاید: با توجه به اینکه رادیو ایران، رادیویی است با نزدیک به 75 سال قدمت آن میگذرد مردان و زنان زیادی در ردههای سنی گوناگون با برنامههای آن مانوس شدهاند و اخبار تمام کشور را پوشش میدهد، به همین دلیل ضمن آنکه ارتباط تلفنی با افراد علاقهمند در سراسر کشور به عنوان گزارشگران افتخاری برنامه و طرح سوال در قالب مسابقه تلفنی و پیامکی موجب مشارکت همه مردم ایران اعم از شهری و روستایی و عشایر شده است در بخش محتوایی نیز با طراحی و گنجاندن بخشهای ایرانگردی، ارتباط استودیو به استودیو یا ارتباط با گزارشگران مراکز استانها موجب شد که فضای کاملا ایرانی و ملی توام با سبک زندگی اسلامی- ایرانی با هویت فرهنگی ایجاد شود، از آن گذشته مجریان برنامه نیز از میان گویندگان آشنا به فرهنگ و هویت و زبان وگویش مردم ایران انتخاب شدهاند که ضمن احترام به همه مخاطبان برنامه با آنها ارتباط صمیمانهای برقرار کنند.
صابرینژاد در خصوص بازخورد برنامههای این شبکه در بین مخاطبان میگوید: بازخوردهایی که از مخاطبان برنامه به دست ما رسیده بیانگر آن است که طراحی و نقشه راه را صحیح انتخاب کردهایم. تلفنها و پیامکهای بسیار مخاطبان نشان میدهد که از موضوعات، بخشها و موسیقیهای با کلام و بیکلام برنامه ابراز رضایت دارند.
در واقع همانگونه که در طرح اولیه برنامه هدفگذاری شده است مخاطب از این که برنامهای شاد و فرحبخش متناسب با ساعات عصرگاهی خود میشنود و آن را با ارزشها و هنجارهای اسلامی و ایرانی خود ارزیابی میکند و از شنیدن آن ابراز رضایت میکنند. مدیر گروه خانواده رادیو ایران تصریح میکند: برنامهسازی در رادیو هیچگاه از نظر کیفی به نقطه پایان نمیرسد، به این معنی که هر چقدر ما در برنامهسازی تلاش کنیم و به کیفیت برنامه بیفزاییم انتظارات و توقعات مخاطب نیز افزایش یافته و به همین دلیل باید هر روز بهتر از دیروز برنامهسازی کنیم. ما تلاش خواهیم کرد با ایجاد باشگاه مخاطبان و ساماندهی کانون گزارشگران افتخاری هر چه بیشتر به دیدگاه ارزشمند مخاطبان فرهیختهمان احترام بگذاریم.
لعیا باستانی از نویسندگان برنامه است او میگوید: اشکالی ندارد اگر دو برنامه بخشهای مشابهی داشته باشند به عبارت دیگر برنامههای عصرگاهی شبکه سراسری فضای مشترکی را ایجاد میکنند و ممکن است از گوشه و کنار و استانهای مختلف گزارشها و خبرهایی داشته باشیم که شبیه هم باشد ، این حال در این برنامه سعی کردیم به غیر از خبر بخشهای متنوع دیگری هم در برنامه قرار دهیم.
وی در پاسخ به این پرسش که این برنامه چقدر به معضلات روز جامعه میپردازد، میگوید: هماکنون به این مسائل ورود پیدا کردیم و تا به حال توانستهایم معضل جنگلهای بلوط، فرهنگ کتاب و کتابخوانی و طرح تحول سلامت را در این برنامه مورد بررسی قرار دهیم.
به سراغ محمد اسماعیلپور تهیهکننده برنامه میروم، او میگوید در این برنامه به دنبال تحقق رویاهای برنامهسازیاش میگردد، رویاهایی که هنوز به طور کامل به وقوع نپیوسته است. او معتقد است هر رادیویی برای خودش تعریف دارد رادیوی جوان رادیوسلامت نیست رادیو سلامت رادیو فصلی نیست، اما رادیوی ایران رادیو ی اصلی کشور است. رویای محقق نشده من در برنامه این است که یک فضای شاد و سرگرمکننده با نشانههای رادیو آن هم از جنس رادیو ایران داشته باشیم و فضای مفرح و شاد، در عین حال نکتههایی که شاید مخاطب نکته بین از ما بپذیرد را مطرح میکنیم.
اسماعیلپور در ادامه میگوید: سعی میکنیم در انتخاب موسیقی از رنگهای ایرانی استفاده کنیم. با ساز و آوازهای ایرانی به شهرهای مختلف میرویم. در این برنامه سعی میکنیم مشکلات شهروند امروز را به شکلی محترمانه و کمی هم با چاشنی لبخند بیان کنیم.
تهیهکننده برنامه اینجا ایران است در ادامه تصریح میکند: ما دراین برنامه اتاق فکر داریم و چند نفری در کنار هم درباره موضوعات برنامه به بحث و تبادل نظر میپردازیم. در این برنامه موضوعاتی را انتخاب میکنیم که ضمن سرگرمکننده بودنش بتواند مفاهیمی را نیز به شنونده انتقال دهد، شنوندهای که با تعامل و شرکت خودش نقش اصلی را در برنامه ایفا میکند.
اسماعیلپور یادآور میشود: در این برنامه شنوندگان را با حوادث تلخ و شیرین همراه میکنیم، برای مثال ماه گذشته و در اولین روزهای حاد شدن حال زندهیاد مرتضی پاشایی با محمد علیزاده خواننده پاپ ایران که در کنارش بود ارتباط برقرار کردیم، با این کار خواستیم حال طرفداران آن خواننده را شاد کنیم.وی خاطرنشان میکند: با آنکه ما در این برنامه سعی میکنیم ترانهها، تصانیف و ترانههای محلی متناسب با حال و هوا و رویکرد شبکه را پخش کنیم اما هنوز همه رویاهایم به تحقق نپیوسته که امیدوارم در ادامه ساخت این برنامه و با همکاری مدیران و همکاران به تمامی به وقوع بپیوندد.
در این لحظه گویندگان برنامه با اعلام اینکه در لحظات پایانی برنامه هستند ضمن خداحافظی با شنوندههای برنامه همه را به شنیدن یک ترانه محلی دعوت میکنند.
«اینجا ایران است» از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 تا از 19رادیو ایران پخش میشود.
نسترن رجایی / قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بررسی اثرات منفی حفر چاههای عمیق میپردازد
سخنگوی صنعت آب در گفتوگو با جامجم: