این روزها پارکور خودش را به عنوان یکی از ورزش‌های ممتاز تثبیت کرده است. هوادارانش هم کم نیستند. اگر دوست دارید این ورزش را با سبک اکشن بچشید، بشتابید!
کد خبر: ۷۵۰۷۲۰
بازی موبایل: پارکور کنید تا از خطر در امان بمانید

جام جم کلیک: یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های امروزی پارکور (parkour) است که در کشور ما هم هواداران خاص خود را دارد. بالا و پایین پریدن‌های هنرمندانه‌ی ورزشکاران این سبک و حرکات پروازمانند آن‌ها، گویی که هیچ مانعی جلودارشان نیست، حتی دیدنش هم به تنهایی یک دنیا جذابیت دارد.

بازی وکتور، یکی از معدود بازی‌های موبایلی است که اقدام به ترکیب ایده‌ی ورزش پارکور با سبک اکشن کرده است. اغلب عناوین مشابه ارزش نگاه کردن را هم ندارند، اما در کمال مسرت، این عنوان توانسته به بهترین شکل از پس گنجاندن این مفهوم در قالب موبایلی برآید.

هر مرحله یک مسیر را شامل می‌شود. خود شخصیت اصلی بازی اقدام به دویدن می‌کند و بازیکن باید با تعامل به موقع با دکمه‌های بازی، فرار او را ساده‌تر کرده و از سقوطش به دام موانع سر راه، یا دستگیری توسط مامور داستان جلوگیری کند.

مسیرهای بازی به شکل جالبی طراحی شده‌اند. هر کدام یک سری سر و سرّ خاص خود را دارد که یافتن همه‌ی آن‌ها مرهون بازی چندین باره‌ی مراحل است. اگر نخواهید پولی خرج این بازی کنید تا پیشرفتتان سریع‌تر شود، همین ارزش تکرار بالا بهانه‌ی خوبی برای بازگشت چندین و چند باره به مراحل خواهد شد.

در طول مرحله، یک سری نشانگر وجود دارد که هرکدام موید حرکت خاصی است. بازیکن باید با هوشیاری، به محض قرار گرفتن شخصیت بازی در کادر مورد نظر، انگشتش را به جهت مورد نظر روی صفحه بکشد تا شخصیت بازی یک حرکت پارکور بخصوص و جذاب را انجام بدهد. این حرکات ویژه، در کنار جمع‌آوری الماس‌ها و آیتم‌های دیگر پراکنده در سطح مراحل، امتیازاتی را نصیب بازیکن می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌تواند حرکات جدیدتر و پیچیده‌تری را خریداری کند. پس هرچقدر بهتر بازی کنید، زودتر پیشرفت خواهید کرد.

مراحل بازی از سه فصل تشکیل شده که هر کدام ساختار خاص خود را دارد و هر مرحله‌ی موجود در فصول آن، تفاوت‌های اساسی با مراحل دیگر دارد. با وجود اینکه بسیاری از المان‌ها، مثل سر خوردن از زیر تانکر آب، پرش زیگزاگ بین دو دیوار و... در این مراحل تکرار می‌شوند، چیدمان مراحل از یکنواختی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

هر مرحله با تعقیب و گریز شخصیت اصلی بازی و مامور فاسد آغاز می‌شود. کافی است یک یا دو بار به موانع برخورد کنید تا کار را واگذار کنید. بنابراین گذر از مراحل به شناخت خوبی از موانع و چیدمان آن نیاز دارد. البته خیالتان تخت! مراحل آنقدر کوتاه هستند که باخت صدباره‌ی شما هم ذره‌ای از علاقه به تکرارشان را کم نکند. نکته‌ی خوب قابل اشاره‌ی دیگر این که هر مرحله فقط یک بار بارگذاری کامل می‌شود و پس از آن هر چند بار که ببازید و مرحله را تکرار کنید، با بیشترین سرعت ممکن شاهد آغاز مرحله خواهید بود.

این بازی یکی از عالی‌ترین بازی‌هایی است که تا امروز برای پلتفرم‌های همراه عرضه شده است. به هیچ وجه از دستش ندهید!

عنوان بازی: Vector

سیستم‌عامل: اندروید، آی.او.اس

سازنده: Nekki

سبک: اکشن

دانلود رایگان بازی Vector برای اندروید

دانلود رایگان بازی Vector برای iOS

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها