در دنیای فن‌آوری همیشه اینطور می‌شود که تا پایان سال برخی از مواردی که آمدنشان حتمی بوده است، موفق نبوده و به بازار آمدنشان دچار مشکل می‌شود، اما نگذارید این نیامدن‌ها، بودن‌های ارزشمندی را که سال 2014 را با حضورشان مزین کردند تحت پوشش قرار دهند.
کد خبر: ۷۵۰۶۱۸
بزرگترین نوآوری‌های تکنولوژیکی سال 2014

به گزارش جام جم کلیک: در دنیای فن‌آوری همیشه اینطور می‌شود که تا پایان سال برخی از مواردی که آمدنشان حتمی بوده است، موفق نبوده و به بازار آمدنشان دچار مشکل می‌شود، اما نگذارید این نیامدن‌ها، بودن‌های ارزشمندی را که سال 2014 را با حضورشان مزین کردند تحت پوشش قرار دهند. در ادامه 10 نوآوری تکنولوژیکی برتر سال 2014 را خواهید دید.

Hendo Hover

یک تخته شناور که جادویش را چهار موتور شبیه به دیسک ایجاد می‌کنند. این تخته شناور با ایجاد میدان مغناطیسی از زمین فاصله گرفته و امکان پرواز نزدیک به زمین را می‌دهد.

با اینکه تا سال 2015 قرار نیست به بازار بیاید، جز نوآوری‌های سال 2014 محسوب می‌شود.

Samsung Gear VR

هدست 200 دلاری سامسونگ در واقع یک وسیله جانبی برای نوت 4 این کمپانی محسوب می‌شود و پلی است بین خیال و واقعیت. شرکت آکیولس در طراحی این هدست به صرفه و پیشرفته نقش داشته است. البته محدود بودن Gear VR به نوت 4 مخاطبان بالقوه‌اش را کاهش می‌دهد، ولی این موضوع هیچ چیز از ارزشهای این گجت نوآورانه نمی‌کاهد.

SSDهای سریعتر

SSDها حسابی ترکاندند، حتی قدیمی‌ترین‌هایشان هم می‌توانند جانی دوباره به سیستمتان ببخشند. حالا فن‌آوری 3D V-NAND سامسونگ همین SSDهای معجزه آفرین را تا چندین برابر در سری 850 pro ارتقا بخشیده است. در این فن‌آوری برند کره‌ای به جای آنکه از سلولهای فلش در کنار هم استفاده کند آنها را به صورت گروهی به کار برده است. به‌علاوه سامسونگ در انواع 850 EVO دوام بیشتری را به SSDها تقدیم کرده است.

وای فای‌های نسل جدید

اوایل امسال بود که Wi-Fi 802.11ac نسل جدید وای فای، نسبت به روترهای 802.11n ، سرعت انتقال را دو برابر کرد.

اینتل

Haswell-E قدرتمندترین CPU اینتل است. پردازنده‌ای با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، 16 خط پردازش، کش 20 مگابایتی و 40 PCIe 3.0 که اولین پردازنده هشت هسته‌ای مصرفی اینتل است.

اما فقط این CPU نیست که قدرت را به حد اعلا رسانده است. پردازشگر چهار هسته‌ای Core i7-4790K با فرکانس 4.0 گیگاهرتز هم است، مدلی که توانست مرز 4 گیگاهرتز اینتل را بشکند.

البته مدتی است که پردازنده‌های AMD نیز از فرکانس 5 گیگاهرتز گذشته‌اند، اما هنوز هم به پای قوی‌ترینهای اینتل نمی‌ر‌سند.

DDR4

Haswell-E برای قفسه فروشگاه‌ها یک سورپرایز دیگر هم داشت. رم‌های DDR4 که مدتها منتظرشان بودیم. البته خرید این رم‌ها، الان بودجه زیادی می‌خواهد که اگر از پس آن بر بی‌آیید، تغییر شگفت آوری در کارایی سیستمتان مشاهده خواهید کرد.

USB Type-C

یکی از بهترین خبرهای سال 2014 حضور USB Type-C بود، چون با وجود این نوع جدید دیگر نیازی نبود که به دنبال جهت درست استفاده از کابل باشیم. این کابلهای جدید نه تنها سرعت را به شکل باور نکردنی ارتقا می‌دهند، بلکه قادر به دریافت سیگنال‌های DisplayPort هم هستند.

نمایشگرهای 5K

هنوز به وجود 4Kها عادت نکرده بودیم که اپل ماه اکتبر رتینا آی مک خود را با صفحه نمایش 5K عرضه کرد. دسامبر هم نوبت کمپانی دل شد. این صفحه نمایش‌ها دو برابر 4Kها پیکسل دارند و کیفیتشان از مانیتورهای فول اچ دی هفت برابر بیشتر است.

کامپیوترهای دو صفحه نمایشه

سازندگان سخت‌افزار امسال توانستند با ترکیب کامپیوترهای سنتی، صفحات لمسی، دستورات صوتی و حتی اسکنرهای سه بعدی دستگاهی همه جانبه را تهیه کنند که نگاه به آن مارا یاد فیلمهای علمی تخیلی می‌اندازد.

دو دستگاه HP Sprout و Dell Smart Desk که در ظاهر دو دستگاه ساده بنظر می‌رسند، در واقع دو مانیتور دارند که از یکی از آنها به عنوان تاچ مت استفاده می‌شود. صفحه تاچی که در جای کیبورد قرار می‌گیرد و به کاربر امکان ایجاد تغییرات با انگشتان دستش را می‌دهد. HP Sprout حتی یک قدم جلوتر می‌ایستد، این دستگاه با یک ایلومیناتور که در بالای مانیتور قرار گرفته منطقه لمسی را تحت نظر گرفته و از چیزی که روی مت قرار داده‌اید اسکن سه بعدی می‌گیرد.

ساعت‌های هوشمند

ساعت‌های هوشمند مربوط به امسال نیستند و پیش از اینها هم وجود داشته‌اند، ولی 2014 سال زنده شدن دوباره آنها بوده است. روند پیشرفت آنها هم دائما رو به افزایش است و سال آینده باید منتظر یکی از بهترین‌هایشان یعنی اپل واچ باشیم.

نظر شما چیست؟ بهترین و نوآورانه‌ترین فن‌آوری سال 2014 کدام‌ها بوده‌اند؟

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
۰
۰
ممنون از مطلب

نیازمندی ها