اگر هوس کرده‌اید روی گوشی/ تبلت اندرویدی یا iOS خود یک اول شخص پر زد و خورد و شلوغ را تجربه کنید، این بازی را از دست ندهید.
کد خبر: ۷۴۸۳۵۰
نبرد تمام عیار / یک اول شخص موبایلی جذاب

جام جم کلیک: چند سالی از ورود شرکت برادران وارنر به عرصه‌ی بازیسازی نمی‌گذرد، اما این شرکت توانسته در همین مدت کوتاه خود را به عنوان یکی از قطب‌های ممتاز این عرصه تثبیت کند. این را نمی‌گوییم که توقع شما را از اقتباس فیلم لبه‌ی فردا بالا ببریم. این بازی فرسخ‌ها با شاهکار بودن فاصله دارد. اما شکی نیست که برادران وارنر باز هم در ارائه‌ی یک تجربه‌ی خوشایند و پر افت و خیز موفق عمل کرده است. حالا هر چقدر هم کم و کاستی داشته باشد.

بازی لبه‌ی فردا فضایی همانند فیلمش دارد. پر هیاهو و پر زد و خورد. با زدن دکمه‌ی آغاز، بدون هیچ مقدمه‌ی خاصی به وسط جنگ فرستاده می‌شوید. فضای خلق شده برای یک بازی موبایلی واقعا خوب است. هم قطارانتان پا به پای شما می‌جنگند و با دشمنان فضایی بی‌مهره مانند مقابله می‌کنند. آسمان را گرد و غبار گرفته و تکه پاره‌های هواپیماهای ارتش است که مدام به سرتان می‌ریزد. دشمنان هیچ رحمی ندارند و به محض پدیدار شدن به سمت شما حمله‌ور می‌شوند. اندکی تعلل کافی است تا با دو یا سه ضربه‌ی سریع آن‌ها از پا دربیایید. متاسفانه کنترل لمسی حرکت شخصیت حساسیت لازم را ندارد و بعضی مواقع خیلی راحت نبرد را واگذار خواهید کرد.

البته جای نگرانی نیست. سازندگان این کاستی را با یک شعار ساده جمع کرده‌اند! هر بار که بمیرید، مجداد از چند لحظه جلوتر بازی را آغاز خواهید کرد. خوشبختانه این ریسک سازندگان جواب داده و بازی بندرت به ورطه‌ی آزاردهی می‌افتد. خوشبختانه مشکل کنترل لمسی حرکت برای هدفگیری صادق نیست و از طریق نواری در صفحه‌ی تنظیمات می‌توانید حساسیت آن را زیاد کنید.

سیستم هدفگیری و شلیک هم از بهترین و استانداردترین کنترل بازی‌های موبایلی اول شخص بهره می‌گیرد. کافی است نشانه‌گیر را روی هدف مورد نظر تنظیم کنید تا کاراکتر به طور خودکار اقدام به تیراندازی کند. خشاب‌گذاری هم خودکار صورت می‌گیرد و عدم دخالت بازیکن اجازه‌ی دقت بیشتر را برایش فراهم می‌کند.

به مرور که در بازی پیشرفت می‌کنید، اسلحه‌ی جدیدتری در اختیارتان قرار می‌گیرد و قدرت مانور بیشتری پیدا خواهید کرد. از این رو بازی احساس پیشرفت خوبی را به بازیکن القا می‌کند. از نظر گرافیکی هم لبه‌ی فردا در حد قابل قبولی است. البته هر چه سیستم تحت کاربریتان بهتر باشد کیفیت بیشتری را شاهد خواهید بود. انیمیشن‌های کارتونی و مصنوعی بازی چندان با رویه‌ی جدی و واقع‌گرایانه‌اش همخوانی ندارند، اما در حدی نیستند که تجربه‌ی بازیکن را خراب کنند. این بازی را از دست ندهید.

عنوان بازی: Edge of Tomorrow

سیستم‌عامل: اندروید، آی.او.اس

سازنده: Warner Bros.

سبک: شوتر اول شخص

دانلود رایگان بازی Edge of Tomorrow برای اندروید

دانلود رایگان بازی Edge of Tomorrow برای iOS

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها