گزارش «جام‌جم» از تازه‌ترین لاکچری‌بازی‌های یلدایی

شب بلند شوآف

بازار

عرضه فراوان هندوانه و انار

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: با توجه به تولید مازاد بر نیاز داخلی هندوانه در سال‌های گذشته، امسال تولید این محصول را کنترل کردیم و هندوانه برای شب یلدا به اندازه کافی موجود است.
کد خبر: ۷۴۸۱۴۵
عرضه فراوان هندوانه و انار

عباس کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تولید هندوانه و سایر محصولات جالیزی در سال‌های گذشته به دلایل متعددی از جمله طولانی شدن شرایط آب و هوایی در فصل بهار که برای رشد این محصولات مساعد است، بسیار بیشتر از نیاز داخلی شد که برای سال جاری سعی کردیم تولید این محصولات را به اندازه صادرات مشخص و تامین نیاز داخلی کنترل کنیم.

وی افزود: گزارش‌های رسیده از استان‌هایی مانند هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و غیره نشان می‌دهد تولید محصولات جالیزی مانند هندوانه در این مناطق مطابق دستورالعمل ابلاغ شده به آنها بوده و کشاورزان سیاست‌های اعلام شده را اعمال کرده‌اند.

وی اظهار کرد: تولید محصولات جالیزی و هندوانه کاهش پیدا نمی‌کند اما درصدد کنترل آن در راستای تنظیم بازار هستیم تا قیمت این محصولات بتواند در حد متعادلی باقی بماند، زیرا تولید این گونه محصولات باید به گونه‌ای باشد که طی یک هفته تا ده روز به بازار مصرف برسد.

در همین حال دبیر اتحادیه بارفروشان با بیان این‌که کمبودی در زمینه هندوانه و انار برای شب یلدا نداریم، گفت: قیمت هرکیلوگرم هندوانه تازه میناب حدود 1500 تومان و هندوانه دزفول بین 500 تا 600 تومان است.

علی حاج‌فتحعلی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: هندوانه میناب که محصولی نوست در حال ورود به میدان بارفروشان و عرضه است، ضمن این‌که هندوانه دزفول نیز در میدان وجود دارد.

وی گفت: انار به میزان فراوان وجود دارد و قیمت آن از 1500 تا 3500 تومان متغیر است.

دبیراتحادیه بارفروشان در مورد گرانی قیمت میوه در آستانه شب یلدا افزود: ممکن است قیمت‌ها حداکثر 10 درصد افزایش پیدا کند که آن هم برای یک شب است، از طرفی هم امکان دارد میوه آن‌قدر فراوان باشد که همین 10 درصد گرانی نیز اتفاق نیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها