هوا که کم کم سرد تر می‌شود، خوردن یک کاسه آش داغ خیلی می چسبد. در این میان برخی‌خانم‌های خانه با کدبانوگری در پختن انواع آش ها تنوع ایجاد کرده و اعضای خانواده را هر بار میهمان آشی تازه می کنند. دستور آش انجیر را در زیر بخوانید.
کد خبر: ۷۴۷۴۸۰
تا به حال آش انجیر خوردید؟

مواد لازم:

برنج: نصف لیوان، لپه: یک فنجان، بلغور گندم: 1.5 لیوان ، شیر: 4 لیوان، گوشت چرخ کرده:150 گرم، انجیر: 350 گرم، روغن: به اندازه لازم ، تره و پیازچه تازه: 150 گرم ، پیاز سرخ شده: 4 تا 5 قاشق ، نمک و فلفل: به میزان لازم ، زعفران دم کشیده: 2 قاشق غذاخوری ، پیاز: 2 عدد

طرز تهیه: ابتدا پیاز را خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید. لپه و بلغور را از قبل خیس و به پیاز اضافه کنید و با مقداری آب بپزید. بعد برنج را اضافه کرده و آن‌قدر به آن زمان بدهید که برنج پخته شود. همزمان با برنج، پیازچه و تره را هم خرد کرده و به آش بیفزایید. اگر از انجیر خشک استفاده می‌کنید، قبلا آن را خیس و به آش اضافه کنید. شیر را هم کم کم به آش افزوده و مرتب به هم بزنید تا آش جا بیفتد.

نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و بعد از چند جوش آش را کنار بگذارید. گوشت چرخ کرده را هم با یک عدد پیاز رنده شده و نمک و فلفل مخلوط کنید و به‌صورت کوفته ریزه در آورید و با کمی روغن تفت دهید. آش را در یک ظرف مناسب کشیده و روی آن را با زعفران آب کرده و کوفته ریزه‌ها تزئین و میل کنید.(جام جم سرا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها