نبض سیاست

روحانی امروز به دانشگاه می‌رود

سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اعلام این‌که مراسم دانشجویی 16 آذر با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود، از حضور نخبگان علمی و برگزیدگان فرهنگی و سخنرانی نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی در این مراسم خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۶۵۴
روحانی امروز به دانشگاه می‌رود

در آستانه روز دانشجو محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در بازدید از خبرگزاری ایسنا، با تاکید بر این‌که باید در دانشگاه‌ها آرامش و نشاط علمی وجود داشته باشد، گفت:‌ باید امنیت در فضای دانشگاه احساس شود، اما فضای دانشگاه‌ها نباید امنیتی باشد.

انگلیس: راهی جز گفت‌وگو با ایران نداریم

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای با ایران اظهار کرد که راهی جز گفت‌وگو با ایران نداریم.

به گزارش مهر و به نقل از رادیو دولتی آلمان، او که در نشست امنیتی منامه حضور داشت با اشاره به تمدید روند مذاکرات هسته‌ای با ایران اظهار کرد: همسایگان ایران باید اطمینان داشته باشند که گروه 1+5 در روند این مذاکرات به چارچوب خود پایبند بوده و هست.

وی با مهم خواندن نقش ایران در منطقه تصریح کرد: ایران کشور بزرگی است که نمی‌توان نقش آن را در منطقه نفی کرد.

نشست امنیتی منامه در حالی برگزار شد که تسنیم دیروز به نقل از پایگاه صوت المنامه نوشت: خالد بن احمد آل‌‌خلیفه، وزیر خارجه بحرین در حاشیه برگزاری کنفرانس «گفت‌وگوی منامه» اعلام کرد که از وزیر خارجه ایران برای مشارکت در این کنفرانس دعوت کرده، اما محمدجواد ظریف به این دعوت پاسخی نداده است.

وی در این خصوص گفته است: ما امیدوار بودیم وزیر خارجه ایران در کنار ما می‌بود، اما این مساله به آنان مربوط می‌شود.

موضع کارتر در قبال ایران

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست به موضع وزیر دفاع جدید آمریکا در قبال ایران پرداخت و با یادآوری مقاله‌ای از اشتون کارتر در سال 2008 نوشت: وزیر دفاع جدید آمریکا با رئیس‌جمهور این کشور درباره راهبرد دیپلماسی در قبال ایران هم‌نظر است.

او پیش از این حمله نظامی به ایران را پرهزینه دانسته و گفته بود چنین حمله‌ای حداکثر برای دو سال برنامه هسته‌ای ایران را به تعویق می‌اندازد. به گزارش باشگاه خبرنگاران او نوشته است: این حمله می‌تواند موجب تاثیری غیرقابل برگشت در عقیده ایران شود.

این حمله می‌تواند به شکل واکنش حزب‌الله و گروه‌های وابسته دیگر در عراق، لبنان، کرانه غربی رود اردن و نوار غزه ظهور کند. منافع آمریکا در منطقه از جمله سفارتخانه‌ها و کارکنان سفارتخانه‌ها در کشورهای مظنون به همدستی با واشنگتن ممکن است هدف قرار بگیرند.

این تحلیل‌ها در حالی است که خبرگزاری آنا با اشاره به برخی اظهارنظرهای کارتر در گذشته، مواضع او در قبال تهران را نزدیک به تندروها ارزیابی کرده است.

امیری: «پایداری» نمی‌تواند «جبهه» باشد

حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور و رئیس کمیسیون ماده 10 احزاب در گفت‌وگو با ایرنا، برخی اخبار مبنی بر موافقت وزارت کشور با عنوان «جبهه» برای تشکل سیاسی «پایداری» را رد کرد و گفت: کمیسیون ماده 10 احزاب فقط با تاسیس حزب پایداری موافقت کرده و عنوان جبهه را نمی‌پذیرد.

قائم‌مقام وزیر کشور اظهار کرد: عنوان جبهه به دربرگیری چند حزب تعلق می‌گیرد؛ از این‌رو پایداری‌ها باید با عنوان حزب فعالیت کنند.

انتخاب هیات رئیسه جامعه مدرسین

در جلسه جمعه‌شب جامعه مدرسین، آیت‌الله مقتدایی به عنوان نایب رئیس اول و آیت‌الله حسینی بوشهری به عنوان نایب رئیس دوم این تشکل انتخاب شدند.

همچنین حجج‌اسلام سیدمحمد غروی، محمود عبداللهی و ابوالقاسم وافی نیز به عنوان اعضای هیات رئیسه جامعه مدرسین انتخاب و معرفی شدند.

پیش از این هم آیت‌الله محمد یزدی در سمت رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابقا شده بود. به گزارش میزان، در این جلسه، معاون وزیر اطلاعات نیز گزارشی به جامعه مدرسین ارائه کرد. همچنین اعضای هیات رئیسه در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی، از مراجع تقلید بر تقویت جامعه مدرسین از طریق جذب استادان سطوح عالی حوزه تاکید کردند.

دفاع کلینتون از تمدید مذاکرات

هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه سابق آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، جمعه‌شب در کنفرانسی که به میزبانی اندیشکده بروکینگز برگزار شده بود، از تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 دفاع کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌ان‌ان، او با تاکید بر این که حاصل نشدن توافق بهتر از یک توافق بد است، خواستار اتخاذ رویکردی سخت در مذاکرات شد.

مصوبه مجمع برای برخورد با آلوده‌کنندگان محیط‌ زیست

مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین جلسه بررسی پیش نویس سیاست‌های کلی محیط‌زیست ارجاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجمع، مجازات موثر را برای آلوده‌کنندگان و تخریب‌کنندگان محیط‌زیست تصویب کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه که دیروز به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد، علاوه بر اعضای کمیسیون‌های زیربنایی، تولیدی، علمی، فرهنگی و سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص، وزیر نیرو، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاون وزیر جهاد کشاورزی، رؤسای پژوهشکده ملی اقیانوس‌شناسی، دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگانی از شورای عالی امنیت ملی و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط نیز حضور داشتند.

در این جلسه برخورداری جامعه از محیط‌زیست سالم، رعایت عدالت و حقوق بین نسلی، رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی در قوانین و مقررات، برنامه‌های توسعه و آمایش سرزمین در جهت توسعه پایدار و همچنین مجازات موثر و بازدارنده آلوده‌کنندگان و تخریب‌کنندگان محیط‌ زیست و الزام آنان به جبران خسارت به تصویب رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها