مستند «روز پایان» ساخته نرگس آبیار که جایزه بهترین مستند نیمه بلند جشنواره سینما حقیقت و همچنین جایزه بهترین مستند جشنواره سوگواره‌های عاشورایی را کسب کرده است، امشب ساعت 18 از برنامه «شب‌های مستند» پخش و با حضور نرگس آبیار و سعید قطبی‌زاده نقد و بررسی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۵۴۲۲
«روز پایان» به روایت نرگس آبیار

در این مستند به زندگی شمر خوان کهنسالی پرداخته می‌شود که در شهر زارچ یزد زندگی می‌کند و حدود صد سال از عمر وی می‌گذرد با این حال هنوز روز عاشورا سوار اسب شده و شمرخوانی می‌کند.

مستند «مسافر چین» که درباره پسربچه‌های روستای چین در چهار محال و بختیاری است، امشب ساعت 22 و 30 دقیقه از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.

این مستند که فریدون نجفی و الهه صلح‌جو به ترتیب کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را به عهده داشته‌اند، با رویکردی روان‌شناسانه، زندگی پسربچه‌هایی را منعکس می‌کند که در روستای چین، یکی از دور افتاده‌ترین روستاهای استان چهارمحال و بختیاری زندگی می‌کنند و برای تحصیل در مدرسه راهنمایی شبانه روزی مجبور به جدایی از خانواده‌هایشان هستند.

«مسافر چین» زوایای پنهان از دشواری‌های زندگی و تحصیل این کودکان را به نمایش می‌گذارد و از دنیای سرشار از دلتنگی نوجوانانی که به امید آینده‌ای روشن، زمستان‌های سرد و برفی منطقه را طی می‌کنند، سخن می‌گوید.

مستند «افغان‌ها در اوج» که درباره زیبایی‌های کشور افغانستان است، امروز ساعت 14 از شبکه مستند پخش می‌شود. (روابط عمومی شبکه مستند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها