اگر از ریزش دائمی مو‌هایتان رنج می‌برید، تغییر در رژیم‌غذایی، آشنایی با مواد و ویتامین‌های مغذی و مناسب برای تقویت مو و استفاده از ماسک‌های خانگی می‌تواند در حفظ سلامت مو‌هایتان موثر باشد.
کد خبر: ۷۴۳۲۷۸
خوردنی‌های مفید برای کاهش ریزش مو

جام جم سرا: ویتامین B‌ برای رشد مو‌ها بسیار مفید است و تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی از این ویتامین است. استفاده از ماسک‌های خانگی حاوی این ویتامین نیز می‌تواند به رشد مو‌ها کمک کند. همچنین با ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون می‌توان ماسک خوبی را برای مو‌ها درست کرد. این ماسک را می‌توان به مدت ۳۰ دقیقه روی مو‌ها گذاشت.
دیگر خوراکی‌های مفید برای حفظ مو‌ها شامل بادام زمینی، بادام درختی، گندم، آووکادو و پنیرهای کم‌چرب هستند.
تایمز آو ایندیا در گزارشی می‌نویسد: اسفناج نیز حاوی آهن بسیار است که می‌تواند به رشد مو‌ها کمک کند. در واقع آهن به رسیدن اکسیژن کافی به بافت‌های بدن کمک می‌کند. برای کسب آهن، می‌توانید در سالاد و وعده‌های غذایی روزانه‌تان اسفناج را بگنجانید.
فلفل‌های رنگی مثل فلفل زرد، قرمز و سبز نیز منبع سرشاری از ویتامین C هستند که برای سلامت مو بسیار مفید است. کمبود ویتامین C منجر به خشکی بدن، ریختن مو و ضعیف شدن ریشه‌های آن می‌شود.
عدس به همراه سویا و دانه‌های نشاسته دار و نخود فرنگی هم منابع سرشاری از آهن هستند که به رشد سلول‌ها بویژه سلول‌های مو کمک می‌کنند.
سیب زمینی شیرین هم حاوی ویتامین A و بتاکاروتن است و به همین خاطر برای رشد مو‌ها مفید است. هویج، کلم پیچ، کاهو، مارچوبه و کدوتنبل نیز موادغذایی خوبی برای حفظ سلامت مو‌ها هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مخاطب
Germany
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
۰
۰
تجربه ای كه خود من در مورد ریزش مو داشتم رو اجازه بدهید بگم . اول اینكه خوردن سبوس برنج رو امتحان كنید به طور محسوسی ریزش مو رو كم می كنه هر شامپویی استفاده می كنید استفاده از اون رو متوقف كنید حتی یك بار دیگر هم از اون استفاده نكنید وسعی كنید شامپوهای گیاهی استفاده كنید از شیر و كاهو و برنج به طور متعادل در طول هفته استفاده كنیداگه می تونید ساعت خوابتون رو از ساعت 10:30 تا صبح بزارید . الان می تونید تعداد موهایتون كه در طول روز از سرتون میریزه رو بشمرید . امتحان كنید ضرری نداره .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها