دستور دادستانی تهران به سازمان غذاودارو

نام کارخانه‌های استفاده کننده از پالم منتشر ‌شود

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو درباره استفاده از روغن پالم در کارخانه‌های کشور گفت: با بررسی‌هایی که انجام دادیم، هم‌اکنون بیش از 95 درصد کارخانه‌ها استفاده از روغن پالم را در کشور متوقف کرده‌اند، ولی برخی تخلفات هنوز وجود دارد که باید با پیگیری‌های مداوم این تخلفات را نیز از بین ببریم.
کد خبر: ۷۴۲۲۴۸

همچنین حسین رستگار درباره نحوه نظارت بر محصولاتی چون سوسیس و کالباس در کشور نیز افزود: سوسیس و کالباس در تمام دنیا مصرف می‌شود و در کشور ما نیز این محصولات تولید می‌شوند. قطعا در صورت داشتن تائیدیه و برچسب‌های سازمان غذا و دارو، تولید آنها هیچ مشکلی ندارد، اما به مردم توصیه می‌کنیم این محصولات را از برندها و کارخانه‌هایی خریداری کنند که تائیدیه‌های لازم با نشان سازمان غذا و دارو را دارند.

وی تاکید کرد: خمیر مرغ قبلا مجوز داشت و در این محصولات استفاده می‌شد، اما جدیدا با بررسی‌هایی که انجام شده، معلوم شده است که برخی از این خمیرمرغ‌ها استاندارد نیست. برهمین اساس سازمان غذا و دارو استفاده از خمیر مرغ را ممنوع کرده است و علاوه بر این‌که مجوز جدیدی در این‌باره نداده‌ایم، بزودی مجوزهای قبلی را اصلاح خواهیم کرد.

رستگار یادآور شد: در سطح بازار نمونه‌های مختلفی از برندهای متفاوت را مورد بررسی قرار دادیم. تمام آب‌های آشامیدنی و معدنی بسته‌بندی موجود در بازار استانداردهای لازم را دارند و هیچ مشکلی در این آب‌ها مشاهده نشد.

وی خاطرنشان کرد: آب‌های معدنی و آشامیدنی بسته‌بندی شده نباید در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند. همچنین اگر این آب‌ها در فریزر نگهداری شوند و یخ بزنند نیز مواد مضری را تولید می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها