پای پزشک خانواده بزودی به شهرهای پر جمعیت می‌رسد

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت گفت: برنامه پزشک خانواده بزودی در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر جمعیت اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۱۳۸۶

به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی افزود: متاسفانه در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر که از سال 84 اجرای طرح آغاز شده، طرح به شکل کامل پیاده نشده است. بسته بعدی که برای نظام سلامت ونظام ارجاع تعریف خواهد شد برای حاشیه شهرها و بویژه برای شهرهای زیر20 هزار نفر خواهد بود.

این مقام مسئول زمان اجرای این بسته‌ها را از یکی ـ دو هفته آینده ذکر کرد و اظهار کرد: اجرای نظام پزشک خانواده شهری در مازندران و فارس ادامه دارد و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر نیز بزودی این برنامه را اجرا می‌کنند. حریرچی زمان اجرا شدن طرح پزشک خانواده در شهرهای بزرگ را موکول به آینده دانست و تصریح کرد: اجرای این طرح در شهرهای بزرگ پس از تامین منابع لازم خواهد بود.

وی عنوان کرد: ارتقای جایگاه پزشکان عمومی از لحاظ مهارت‌ها و توانایی‌ها و ارتقای جایگاه آنها در بخش معیشتی از جمله رویکردهای وزارت بهداشت است. خوشبختانه عقب افتادگی‌هایی که در مدل‌های اجرایی پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر وجود داشت و کسری‌هایی را سبب شده بود تا حدودی رفع شده است.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که مبالغ پرداختی نیز تا حدودی افزایش داشته است، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم این کسری‌ها هر چه زودتر رفع شده و اجرای طرح درحاشیه شهرها نیز گسترش بیشتری یابد.

گام چهارم طرح تحول سلامت؛ بزودی

مشاور وزیر بهداشت از آغاز گام چهارم طرح تحول سلامت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بزودی چهارمین مرحله از اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه آموزش پزشکی آغاز می‌شود و هم‌اکنون جلسات کارشناسی نهایی آن در حال انجام است.

به گزارش مهر، عباس زارع‌نژاد افزود: چهارمین گام از طرح تحول سلامت به ایجاد تحول بزرگی در حوزه آموزش پزشکی منجر خواهد شد. وی همچنین تاکید کرد: اولویت نخست طرح تحول سلامت، توجه به مناطق محروم است و این طرح با قوت تا رسیدن به اهداف مورد نظر ادامه خواهد یافت.

زارع‌نژاد خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت بنا به رسالت خویش، پاسخگویی به ابهامات درخصوص اجرای طرح تحول سلامت را صرفا به برای جلوگیری از مخدوش شدن این طرح ملی، وظیفه خود می‌داند و معتقد است دریافت نقدها و طرح چالش‌ها می‌تواند ما را در اصلاح و بهبود روند اجرای آن یاری رساند. این مقام مسئول با اشاره به رضایتمندی مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت، عنوان کرد: بر اساس نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی مراکز خارج از مجموعه وزارت بهداشت، ائمه جمعه، مسئولان استانی و مردم رضایت 70 درصدی را از اجرای طرح تحول نظام سلامت اعلام کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها