رییس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: گرچه در کشورمان طی دهه گذشته توفیقات خیلی مهمی در زمینه کنترل HIV داشته‌ایم، اما در سال‌های اخیر سهم موارد جدید انتقال اچ.آی.وی از طریق روابط جنسی غیرایمن و افزایش ابتلای زنان، مسئولان را بسیار حساس‌تر کرده است.
کد خبر: ۷۴۰۷۰۲
حساسیت مسئولان بر انتقال ایدز از راه جنسی

جام جم سرا به نقل از ایسنا: دکتر عباس صداقت افزود: این افزایش به دلیل موج دوم اپیدمی HIV میان معتادان تزریقی و زندانیان و ورود مواد محرک و روانگردان در مقوله الگوی اعتیاد کشور بوده است.
وی در حاشیه نشستی در کرمان گفت: موج سوم بیماری ایدز و انتقال عمودی به این معنی است که مادر باردار مبتلا به ویروس اچ آی وی این بیماری را به نوزاد خود منتقل می‌کند. برای اینکه بتوانیم توفیقاتی که در دهه گذشته در برنامه‌های کنترل HIV داشته‌ایم را حفظ کنیم باید با حساسیت بیشتر به آگاه‌سازی و حساس کردن همه مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان و گروه‌های پرخطر توجه کنیم.

صداقت ادامه داد: انتظار داریم در این زمینه ارگان‌های دیگر نیز به کمک وزارت بهداشت بیایند و کانال‌های ارتباطی با مردم بخصوص جوانان را قوی‌تر کنند. وزارت بهداشت تلاش کرده است که امکانات لازم برای افزایش دسترسی به آزمایش‌ها، مشاوره، مراقبت و درمان و نظام تشخیصی HIV را در کشور فراهم کند.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت افزود: در تمام کشور مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری وجود دارد و مراکز تشخیص سریع HIV با تاکید بر بخش‌های غیردولتی و خصوصی در کشور راه‌اندازی شده است. برای افزایش دسترسی به کانال‌های ارتباطی جمعیتی ما انتظار داریم سایر سازمان‌ها مانند سازمان آموزش وپرورش و هلال احمر نیز وارد عمل شود و همچنین رسانه ملی، رسانه‌های استانی و شبکه‌های اجتماعی و خبری باید بنوعی خودشان را متعهد بدانند که کمک کنند تا این بیماری چند وجهی را تحت کنترل در‌آوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها