دانشمندان دانشگاه واشنگتن از نرم‌افزار هوشمندی رونمایی کرده‌اند که به طور خودکار حرکت مردم از مقابل دوربین‌های سیار و ثابت امنیتی موجود در خیابان‌ها را رهگیری می‌کند.
کد خبر: ۷۴۰۵۲۳
کاهش زمان سوژه‌یابی در دوربین‌های امنیتی با نرم‌افزار جدید

به گزارش جام جم کلیک به نقل از ایسنا: دانشمندان دانشگاه واشنگتن از نرم‌افزار هوشمندی رونمایی کرده‌اند که به طور خودکار حرکت مردم از مقابل دوربین‌های سیار و ثابت امنیتی موجود در خیابان‌ها را رهگیری می‌کند.

این نرم‌افزار به دوربین‌های امنیتی شبکه آموزش می‌دهد که تفاوت‌های موجود در تصاویر یکدیگر را یاد بگیرند. دوربین‌ها با کمک نرم‌افزار، نخست فردی را در فریمی ویدیوئی شناسایی کرده و سپس همان شخص را از طریق نماهای چندین دوربین امنیتی تعقیب می‌کنند.

محققان دانشگاه واشنگتن مدعی‌اند سیستم‌شان می‌تواند ساعت‌ها جستجو در فیلم‌های دوربین‌های مداربسته برای یافتن سوژه‌ای خاص صرفه‌جویی کرده و حتی منجر به متحول‌کردن سیستم‌های جی‌پی‌اس شود.

نرم‌افزار جدید می‌تواند افراد را در تقاطعات شلوغ شناسایی کرده یا این که شخص مورد نظر پلیس را تعقیب کند.

رهگیری افراد به طور خودکار در دوربین‌ها و در فضای سه‌بعدی پدیده‌ای جدید است و این دوربین‌ها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و دانشمندان دنیای واقعی را در معنایی پویاتر توصیف کنند.

مشکل رهگیری‌کردن یک شخص خاص از طریق دوربین‌های موجود در شبکه این است که ظاهر فرد می‌تواند به طور قابل‌توجهی در ویدیوی هر دوربین به دلیل نماها، زوایا و رنگ‌های مختلف تولید‌شده توسط دوربین‌های مختلف، تغییر کند. با این حال، محققان با برقراری ارتباط بین دوربین‌ها از طریق نرم‌افزار ابداعی‌شان بر این مشکل فائق آمدند.

تیم تحقیقاتی جزئیات نوآوری‌شان را در «کنفرانس سیستم‌های انتقال هوشمند» چین ارائه دادند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها