مروی: بنزین وارداتی مطابق استانداردهای یورو ٤ است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: گزارش‌ها و بررسی‌های اولیه تائید کرد که بنزین وارداتی که در حال استفاده از آن هستیم، یورو٤ است.
کد خبر: ۷۴۰۴۳۱

با افزایش آلودگی هوا در تهران، منتقدان، دولت را متهم می‌کنند که بنزینی که وارد می‌کند مطابق با استاندارد یورو4 نیست.به گزارش شانا، علی مروی با بیان این‌که بنزین وارداتی دارای استاندارد یورو ٤ است، اظهار کرد: بنزین فعلی وارداتی یورو٤ است و همچنین در بررسی‌ها تائید شده که هوای پایتخت نسبت به سال گذشته پاک‌تر شده است.

وی با اشاره به بررسی‌های این کمیسیون در مورد موضوع آلودگی بنزین‌های وارداتی افزود: قرار است کمیته‌ای مرکب از اعضای این کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود تا به اطمینان کاملی برسیم که بنزین وارداتی، بنزین یورو ٤ بوده است، گرچه گزارش‌های اولیه این مطلب را تائید می‌کند.

مروی تصریح کرد: در جلسه هفته گذشته کمیسیون انرژی مجلس، در مورد آلودگی بنزین‌های وارداتی، دستگاه‌های مرتبط محیط‌زیست، استاندارد، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت نفت گزارش دقیقی ارائه کردند و بر این اساس، هم از کاهش آلودگی هوا از بهمن سال گذشته که بنزین یورو ٤ تولید داخل در تهران، کرج و اراک توزیع شده و هم این‌که براساس مصوبه دولت، در اردیبهشت امسال وزارت نفت موظف شده بنزین یورو ٤ وارد کند، خبر دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها