پارک ملی سالوک و ساریگل یکی از مهم‌ترین مناطق وجود پلنگ ایرانی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: پلنگ ایرانی هر 17 روز یک بار در مناطق سالوک و ساریگل مشاهده می‌‌شود‌.
کد خبر: ۷۳۹۰۶۱
پارک ملی سالوک و ساریگل یکی از مهم‌ترین مناطق وجود پلنگ ایرانی

وحید فخرانی عصر امروز در حاشیۀ مراسم اختتامیه دومین کارگاه آموزشی مهارتی منطقه‌ای پلنگ ایرانی با حضور 6 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان، گلستان و تهران به مدت سه روز در شهرستان اسفراین ‌اظهار کرد: دومین کارگاه آموزشی مهارتی منطقه‌ای پلنگ ایرانی با حضور کارشناسان و دوستداران محیط زیست 6 استان با توجه به نیاز‌سنجی‌های انجام شده در سه محور تحقیقات مشارکتی پلنگ ایرانی، آموزش برنامه‌ای اجتماع‌محور و خبر، رسانه و کاربرد آن در حفاظت از پلنگ ایرانی به مدت سه روز در محل سالن اجتماعات مجتمع صنعتی فولاد اسفراین برگزار شد.

وی گفت: این کارگاه آموزشی با همکاری موسسه تخصصی مطالعات پلنگ آسیایی، حمایت برنامه کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی و دفتر عمران سازمان ملل متحد و دفتر کل حیات وحش سازمان محیط زیست برگزار شده است.

فخرانی افزود: این شهرستان با وجود دو پارک ملی سالوک و ساریگل یکی از مهم‌ترین مناطق وجود پلنگ ایرانی در استان خراسان شمالی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: در 6 ماه نخست امسال هر 17 روز یک بار پلنگ ایرانی در این مناطق مشاهده شده که توسط محیط‌بانان این منطقه تصویر برداری شده و آخرین مشاهدۀ محیط بانان در سه روز پیش در پارک ملی ساریگل اسفراین بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها