قائــــم‌مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت از برگزاری جشن پایان محرومیت در روستاها تا 22 بهمن امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۳۸۷۵۸

ناصر کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرسودگی بافت بیشتر خانه‌های بهداشت روستایی و اقدامات در دست انجام برای بهبود استانداردهای این مراکز افزود: امسال با ساخت و راه‌اندازی 1955 خانه بهداشت در روستاهایی که یا خانه بهداشت نداشته‌اند یا بیش از 25 تا 30 سال از عمر خانه‌های بهداشت آن می‌گذرد، جشن پایان محرومیت در روستاها را برگزار می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که به احتمال زیاد می‌توانیم بیش از 90 درصد این خانه‌های بهداشت را تا 22 بهمن افتتاح و راه‌اندازی کنیم، توضیح داد: روستاها اکنون تحت پوشش خانه‌های بهداشت هستند (همه شهرهای زیر 20 هزار نفر)، اما پوشش شبکه در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر یا وجود ندارد یا کامل نیست. بر همین اساس در سال 93 تلاش می‌کنیم شبکه‌ را از طریق خرید راهبردی خدمات به شهرها وارد کنیم.

قائم‌مقام معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به اولویت وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی به حاشیه شهرها ادامه داد: در حاشیه شهرها نیز خانه بهداشت یا وجود ندارد یا بسیار کم است. بر همین اساس بهبود استاندارد مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت را در این مناطق در نظر داریم. به این ترتیب در نقاطی که خانه بهداشت وجود ندارد اقدام به ساخت می‌کنیم، ضمن این که در این مناطق نیز خدمات مربوطه را از طریق برونسپاری و خرید راهبردی خدمت ارائه خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها