حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز شنبه گفت: خطر تروریست ها را از بغداد دور کردیم و تلاش خود را برای آزادی همه شهرهای عراق به کار می گیریم.
کد خبر: ۷۳۸۶۵۲
العبادی: همه شهرهای عراق را آزاد می کنیم

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، العبادی در بیانیه ای که دفتر نخست وزیری عراق آن را منتشر کرد، در دیدار با عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق بر عزم جدی خود جهت اجرای تغییرات ریشه ای و اساسی در نهادهای نظامی برای کارآمدی بیشتر در مقابله با تروریسم تاکید کرد.

وی افزود: نیروهای امنیتی خطر را از بغداد دور کردند و همه توان خود را برای آزاد سازی تمامی شهرها به کار می گیرند.

العبادی بار دیگر پایبندی خود را برای حل ریشه ای مشکلات بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق بر اساس قانون اساسی و شراکت و عدالت اعلام کرد.

نخست وزیر عراق افزود: توافق نامه نفتی اخیری که میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان امضا شد، شامل تخصیص بودجه برای اقلیم کردستان در مقابل تحویل نفت توسط دولت مرکزی است.

العبادی گفت: دولت دستاوردهای بسیاری به دست آورده و ماموریت های دشواری از جمله مبارزه با فساد، بروکراسی و تشریفات اداری را پیش روی خود دارد.

وی با بیان اینکه توقیق دولت در حقیقت موفقیت جریان ها و احزاب سیاسی و در نهایت موفقیت کشور به شمار می رود، ادامه داد: جنگ با تروریسم جنگ برای بودن یا نبودن است.

العبادی همچنین گفت: گفت وگوهایی با وزیر کشور برای اجرای تغییرات در ساختار و روش اداره این وزارتخانه انجام داده است.

عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز دیدارش با العبادی را عمیق و مفید خواند و گفت که در این دیدار درباره وضعیت کشور و پرونده های سیاسی و امنیتی و دیدارهای اخیر العبادی به کشورهای همسایه بحث و گفت و گو شد.

حکیم همچنین پیروزی هایی که نیروهای امنیتی و مردمی با پشتیبانی عشایر عرب در منطقه غربی در مقابله با داعش به دست آوردند را ستود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
وطندوست
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
۰
۰
اقای العبادی اگر واقعا بامریكا تكیه نكنی ! مطمئن باشید .نیروهای عراقی ونیروهای مردمی وعشایر نمام شهرهای عراق را ازسلطه داعش پاكسازی میكنند،

نیازمندی ها