هرجا فرصتی پیش می‌آید حضور پیدا می‌کنند یا مدال می‌گیرند یا تا یک قدمی مدال گرفتن پیش می‌روند؛ حکایت بانوان ورزشکار ما همین است که بارها و بارها توانایی خود را نشان داده و با این روند می‌توان پیش‌بینی کرد که از آقایان هم سبقت گیرند.
کد خبر: ۷۳۷۰۹۰

بانوان ورزشکار ایران را می‌توان در نوع خود سرآمدان ورزش ایران و جهان اسلام دانست که در عین پایبندی به موازین اسلامی، در میادین بین‌المللی ورزش پرصلابت و با افتخار ظاهر می‌شوند و بدرستی می‌توان آنها را سفیران فرهنگی ایران و اسلام لقب داد. اما صرف نظر از مقوله ارزش فرهنگی حضور بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی ـ که هیچ‌کس درباره اهمیت و ارزشی آن تردیدی ندارد ـ می‌بینیم که در حوزه قهرمانی هم آنها روند روبه رشدی در پیش گرفته‌اند و گویی به‌طور هماهنگ کمر همت بسته‌اند تا از آقایان ورزشکار سبقت جانانه‌ای بگیرند. پس از درخشش در بازی‌های آسیایی اینچئون که باعث شگفتی و در عین حال تحسین بانوان ورزشکار کشورمان از سوی علاقه‌مندان ورزش شد، رقابت‌های جهانی کاراته هم فرصتی بود تا بانوان کاراته‌کا گوشه‌ای از توانمندی خود را به نمایش بگذارند. رقابت‌هایی که برای اولین بار امکان حضور در آن را یافته بودند اما با کسب یک مدال طلا و یک برنز نشان دادند با وجود نبود تجربه شرکت در چنین سطحی می‌توانند در‌ آینده‌ای نزدیک در جهانی کاراته بهتر از تیم کاراته آقایان نتیجه بگیرند.

به هر ترتیب در شرایطی که بانوان ورزشکار به دور از حاشیه‌های رایج ورزش در میادین مختلف افتخار آفرین ظاهر می‌شود، جادارد مسئولان ورزش کشور چه در سطوح عالی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و چه در فدراسیون‌های ورزشی که امکان فعالیت در زمینه ورزش بانوان را دارند سرمایه‌گذاری اصولی و حساب شده در این رابطه داشته باشند و از این ظرفیت نهفته بخوبی بهره ببرند؛ ظرفیتی که کشورهای دیگر در رقابت‌های جهانی و همچنین بازی‌های آسیایی و المپیک سال هاست از آن بهره‌مند می‌شوند.

علاوه بر این باید پذیرفت اگر ورزش بانوان ایران الگوهای مدال‌آوری و به عبارتی ستارگان چندانی نداشتند امروز خوشبختانه ستارگان مدال‌آور خوبی را به ورزش کشور معرفی کرده‌اند؛ ستارگانی که خود می‌توانند الگوهای موفقی برای دیگر بانوان باشند که با انگیزه بیشتر در راه افتخارآفرینی در عرصه ورزش قدم بگذارند.

مهیار آذر ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها