بازی Grave که به خوبی مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد، از انحصار PC و XOne خارج شده و مهمان PS4 نیز خواهد بود. قرار است طوری شما را بترساند که شب خوابیتان نبرد!
کد خبر: ۷۳۵۵۵۱
وحشت بی‌نهایت در دنیای مردگان!

جام جم کلیک: Broken Window Studios، سازنده‌ی بازی Grave (قبر)، در سبک وحشت/ جهان باز، شایعه‌ی عرضه‌ی این بازی برای PS4 در کنار XOne و PC را تایید کرد.

بودجه‌ی لازم برای تولید Grave را از طریق کیک استارتر تهیه کرده‌اند. کمپین ابتدایی جذب کمک‌های مردمی در ماه آوریل (فروردین) امسال به پایان رسید و با وجود درخواست 30,000 دلاری، توانست 37,000 دلار پول به جیب بزند. لازم به تاکید است که دموی بازی از نسخه‌ی در دست کار بازی استخراج شده و معیار دقیقی برای سنجش و قضاوت راجع به نسخه‌ی نهایی بازی نیست.

وقتی که صفحه‌ی کیک استارتر این بازی جلب کمک‌ها را آغاز کرد، استودیوی Broken Window دقیقا این لفظ را برای توصیف بازی خود به کار برد: "می‌خواهیم طوری بازیکنان را بترسانیم که خود را ....... (ادامه‌اش را بهتر است نگوییم!)!"

در فیلم تبلیغی تازه عرضه شده، شاهد محیط‌های سیاه و مخوفی هستیم. ظاهرا تاریکی نقش بسیار پررنگی در بازی دارد. عدم نمایش اسلحه در این پیش نمایش و تاکید بر چیرگی تاریکی، نشان از پررنگ بودن عنصر بقا در بازی است. به نظر می‌آید سازندگان ایده‌ی خوبی از وحشت و چطور ترساندن دارند. در فیلم ارائه شده شاهد موجودات کریهی هستیم که حرکات غیر قابل انتظار (مانند جیغ زدن و فرار) از خود نشان می‌دهند. حضور مترسک‌هایی که ناگهان در تاریکی جلوی چشم بازیکن سبز می‌شوند، یا دشمنانی که کرخت و بی‌حرکت در دوردست ایستاده و بازیکن را نظاره می‌کنند، دلیلی دیگر بر درک خوب سازندگان از عنصر وحشت است. باید منتظر ماند و دید که نتیجه‌ی نهایی چه چیزی از آب درمی‌آید.

پیش از این عناوینی مانند DayZ را داشتیم که در سبک جهان باز، فضایی وهم‌آلود و وحشت‌بار را ارائه داده و در این کار هم بشدت موفق بوده‌اند. اما Grave از این حیث مورد توجه است که در مقابل زامبی‌محور بودن DayZ، Grave به وحشت‌های روانی تکیه کرده است.

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها